اقتصادیخبر اول

فرودگاه بین‌المللی ناصریه سال آینده به بهره برداری می‌رسد

 مشاور نخست وزیر عراق از تسریع در فعالیت‌های تکمیل پروژه فرودگاه بین‌المللی ناصریه در سایه اهتمام ویژه محمد شیاع السودانی به این طرح خبر داد.

میدل ایست نیوز: مشاور نخست وزیر عراق از تسریع در فعالیت های تکمیل پروژه فرودگاه بین المللی ناصریه در سایه اهتمام ویژه محمد شیاع السودانی به این طرح خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، ناصر العوادی مشاور نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه بر اساس دستورات محمد شیاع السودانی و اهتمام ویژه او به پروژه فرودگاه بین المللی ناصریه، از این فرودگاه بازدید کرده و در جریان نحوه پیشرفت آن قرار گرفته است، تاکید کرد: این فرودگاه بیش از 750 هزار نفر گنجایش خواهد داشت و راه اندازی آن باعث تردد گسترده گردشگران خارجی برای دیدار از زیگورات ها و خانه حضرت ابراهیم (علیه السلام) خواهد شد ضمن آنکه وجود فرودگاه نظامی اهمیت آنرا دو چندان می کند.

العوادی افزود: ارتباطات ما با شرکت چینی سازنده فرودگاه برقرار است و به دستور نخست وزیر پیگیر روند پیشرفت امور هستیم تا اینکه این فرودگاه طی سال آینده تکمیل و افتتاح شود زیرا راه اندازی این فرودگاه به مثابه یک نقطه عطف در عراق است و برای استان ذی قار اهمیت زیادی دارد.

علی الغرابی، مدیر فرودگاه بین المللی ناصریه نیز تصریح کرد: پروژه فرودگاه ناصریه یکی از پروژه های استراتژیک بسیار مهم در استان ذی قار است که در مساحتی به میزان 16 میلیون متر مربع تاسیس شده است و دارای امکاناتی بسیار پیشرفته خواهد بود .

لیو شین، نماینده شرکت چینی مجری طرح با اشاره به تشکیل دو تیم طراحی عراقی و چینی در این باره گفت:کار بر روی این پروژه از دو سال پیش تا کنون ادامه دارد و بخش زیادی از آن تکمیل شده است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا