سیاسی

وزیر خارجه لبنان:
قصد داریم طرحی تکمیلی برای بندهای معلق مانده توافق آتش بس ارائه کنیم

وزیرخارجه لبنان با حمایت از بیانیه مشترک کشورهای امریکا، مصر و قطر، از قصد کشورش برای ارائه طرحی جدید به منظور تکمیل اجرای سایر بندها خبر داد به نحوی که همه طرف های ذینفع را راضی کند.

میدل ایست نیوز: وزیر امور خارجه لبنان پس از دیدار با نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور این کشور اعلام کرد دولت لبنان از بیانیه مشترک جو بایدن رئیس جمهور امریکا ، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر درباره لزوم انعقاد توافقنامه برقراری آتش بس در غزه حمایت می کند.

به گزارش العربی الجدید، عبدالله بوحبیب تصریح کرد: کمک فوری به ملت فلسطین در غزه و اسرا و خانواده‌های آنها که رنج‌های عظیمی را متحمل شده‌اند،  یک اقدام ضروری است.

عبدالله بوحبیب تلاش های صورت گرفته از سوی سران این سه کشور و  دیگر مقامات ذیربط در سایر کشورها را برای ایجاد یک «توافق چارچوب» شایسته تقدیر دانست و تاکید کرد: دولت لبنان معتقد است جایی برای تاخیر و تعلل اضافی وجود ندارد و ما از همه طرف های ذیربط می خواهیم تا روند آزادی اسرا و  آغاز آتش بس و اجرای توافق نامه را بدون تردید تسریع کنند.

وی گفت: دولت لبنان ضمن حمایت از توافق در نظر دارد طرحی جدید برای تکمیل اجرای سایر بندها به نحوی که همه طرف های ذینفع را راضی نماید، ارائه کند.

بو حبیب با اشاره به اینکه زمان رفتار قاطعانه و  وفای به تعهدات برای برقراری صلح و کمک به افراد نیازمند و آسیب دیده و بازگشت آرامش به منطقه فرا رسیده است، تاکید کرد: دولت لبنان نیز به درخواست های مربوط به از سرگیری مذاکرات فوری در روز پنجشنبه 15 اوت در دوحه یا قاهره برای نهایی کردن توافق و  اجرای فوری آن می‌پیوندد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا