اقتصادیسیاسی

آغاز پروازهای عراق به تونس و تلاش برای لغو تحریم‌های هوایی اروپا

وزارت حمل و نقل عراق از انجام نخستین پرواز از بغداد به مقصد تونس و تلاش برای لغو کردن تحریمهای اتحادیه اروپا خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت حمل و نقل عراق از انجام نخستین پرواز از بغداد پایتخت این کشور به مقصد تونس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، میثم الصافی، سخنگوی وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد: امروز شاهد آغاز اولین پرواز خطوط هواپیمایی عراق به تونس بودیم و روزهای آینده نیز شاهد پروازهای برنامه ریزی شده بیشتری به این کشور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تونس یکی از کشورهای مهم شمال آفریقا است که به مقصدهای جدید گردشگری عراق اضافه شده است، خاطرنشان کرد: این پرواز چارتر با هواپیمای ایرباس (220) انجام شد و در آینده نزدیک پروازهای برنامه ریزی شده ای به تونس انجام خواهد شد.

الصافی تاکید کرد عراق به تلاش برای ایجاد مقصدهای جدید از جمله پروازهای بغداد – پکن، بغداد – گوانگژو، و بغداد – کوالالامپور و همچنین بازگشایی خطوط هوایی و مقصدهای مهم با کشورهای منطقه و همچنین دیگر کشورهای خارجی ادامه می دهد .

وی افزود: شرکت هواپیمایی عراق در فعالیت ها و پروازهای خود برای انتقال مسافر به اروپا نیز تلاش می کند به طوریکه ماه گذشته تعداد پروازهای داخلی 179 پرواز و پروازهای خارجی 448 مورد بوده است که طی آن قریب به 273 هزار مسافر جابه جا شده اند.

وی با اشاره به بازگرداندن یازده هواپیمای خارج از خدمت به خطوط هوایی عراق تأکید کرد: وزارت حمل و نقل همچنین در حال کار روی پرونده لغو تحریمهای اروپایی است و با توجه به دستورات محمد شیاع السودانی به محقق کردن دستاورد در این زمینه امیدوار است.

وی خاطر نشان کرد درآمدهای شرکت هواپیمایی عراق در مقایسه با درآمدهای سال گذشته 89 درصد افزایش یافته است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا