سیاسی

الشرق الاوسط خبر داد:
ارسال پیام‌های هشدار ایران به امریکا در دیرالزور سوریه

یک رسانه سعودی به نقل از ناظران سیاسی، تشدید درگیری‌های دیرالزور سوریه را به مثابه ارسال پیام‌های هشدار آمیز تهران به واشنگتن قلمداد کرد.

میدل ایست نیوز: ناظران درگیری های شدید اخیر در شهر دیرالزور سوریه میان گروه موسوم به نیروهای سوریه دمکراتیک و گروه های موسوم به دفاع ملی و همچنین نیروهای دولتی سوریه را به مثابه ارسال پیام های هشدار ایران به نظامیان امریکایی قلمداد کردند.

به گزارش الشرق الاوسط، در حالی که «شورای دموکراتیک سوریه» شاخه سیاسی نیروهای سوریه دمکراتیک، دولت سوریه را مسئول این حمله دانسته است اما تحلیلگران حمله اخیر در حومه دیرالزور را به مثابه ارسال پیام هایی از جانب ایران برای نیروهای امریکایی در منطقه با هدف تحت فشار قرار دادن آنها در چارچوب تهدید این کشور برای واکنش به ترور اسماعیل هنیه در مقر اقامت خود در تهران توسط اسرائیل ارزیابی کرده اند.

در همین ارتباط، محمود المسلط، رئیس شورای نیروهای سوریه دمکراتیک در این باره گفت: این حمله در چارچوب تلاش‌های دمشق و متحدانش برای شعله‌ور کردن درگیری‌ها و برهم زدن ثبات و امنیت منطقه صورت می‌گیرد.

به نوشته الشرق الاوسط، ناظران بر این باورند که اهمیت منطقه شرقی استان دیرالزور در مجاورت مرز عراق و سوریه در این است که این منطقه یک گذرگاه زمینی است که مناطقی را که شبه‌نظامیان ایرانی در دو کشور سوریه و عراق در آنها مستقر هستند به سمت جنوب لبنان به هم مرتبط می‌کند.

عبدالناصر العید، کارشناس نظامی اهل شهر دیرالزور تصریح کرد حمله اخیر عمدتاً پایگاه‌های ائتلاف بین‌المللی در میادین نفتی «عمر » و میدان گازی «کونیکو »را هدف قرار داده است که حدودا 900 نیروی امریکایی در آنها مستقر هستند.

وی گفت: این حمله در چارچوب بخشی از فشارهای ایران علیه امریکا و حملات مشابهی است که در عراق و یمن انجام می شود.

گفتنی است در درگیریهای دو روز گذشته در دیرالزور سوریه دهها نفر کشته و زخمی شدند.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا