خبر اولسیاسی

در بیانیه مشترک مطرح شد
درخواست امریکا، مصر و قطر برای ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس

سران کشورهای امریکا، مصر و قطر با انتشار بیانیه مشترک خواستار ازسرگیری مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا شدند.

میدل ایست نیوز: مقامات مصر، قطر و امریکا از رژیم صهیونیستی و حماس درخواست کردند تا مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا را در 15 اوت در دوحه یا قاهره از سر بگیرند.

به گزارش سما، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و جو بایدن رئیس جمهور امریکا در بیانیه مشترکی ازسرگیری مذاکرات در تاریخ پانزدهم اوت را خواستار شدند.

مقامات این سه کشور در بیانیه خود تصریح کردند: ما همراه با تیم‌هایمان ماه‌ها به منظور رسیدن به یک توافق چارچوب (بین حماس و تل آویو) که در حال حاضر روی میز است، تلاش کرده‌ایم و تنها چیزی که باقی مانده ، جزئیات اجرایی این توافق است که در حال بررسی آن هستیم.

در همین ارتباط، احمد فهمی، سخنگوی ریاست جمهوری مصراعلام کرد از دو طرف دعوت شده است تا گفتگوهای فوری را در روز چهارشنبه، 14 یا پجشنبه، 15 اوت، در دوحه یا قاهره از سر بگیرند تا تمام شکاف های باقی مانده را پر و اجرای توافق را بدون هیچ گونه تاخیر جدیدی آغاز کنند.

وی افزود: میانجی‌ها آماده ارائه پیشنهاد نهایی برای رفع شکاف‌ها و حل مسائل باقی‌مانده مربوط به اجرای این توافق هستند به نحوی که انتظارات همه طرف‌ها برآورده شود.

بر اساس این بیانیه مشترک، زمان دستیابی به آتش بس و عقد توافقنامه در این خصوص و پایان دادن فوری به درد و رنج مستمر مردم غزه و همچنین اسرا و خانواده هایشان فرا رسیده است.

دراین بیانیه آمده است : ما سه نفر به همراه تیم‌هایمان در طول چندین ماه تلاش زیادی کرده‌ایم تا به یک توافق چارچوب برسیم که در حال حاضر روی میز است و تنها چیزی که باقی مانده این است که جزئیات مربوط به اجرای آنرا بررسی کنیم ضمن آنکه این توافق مطابق با اصولی است که رئیس جمهور بایدن در 31 مه 2024 مطرح کرد و در قطعنامه شماره 2735 شورای امنیت به تصویب رسید.

منبع
سما

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا