اجتماعیسیاسی

طرح وزارت مهاجرت عراق برای ساماندهی آوارگان با همکاری سازمان ملل

وزارت مهاجرت و امور مهاجرین عراق از تهیه یک طرح و نقشه راه با همکاری سازمان ملل و مقامات استان صلاح الدین برای ارائه خدمات لازم به آوارگان بازگشته به این منطقه خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت مهاجرت و امور مهاجرین عراق از تهیه یک طرح و نقشه راه با همکاری سازمان ملل و مقامات استان صلاح الدین برای ارائه خدمات لازم به آوارگان بازگشته به این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، «ایوان جابرو» وزیر مهاجرت عراق اعلام کرد طرح و نقشه راهی را با همکاری و کمک سازمان ملل و مقامات صلاح الدین از جمله استاندار برای ایجاد شرایط مناسب و فراهم آوردن زیرساخت های لازم و خدمات بهداشتی و آموزش و پرورش، تدوین کرده ایم که در واقع ادامه همان طرح پایلوت دولت برای بازگشت آوارگان به دو استان نینوا و الانبار است.

«جابرو» با اشاره به حضور خود در دومین کنفرانس هماهنگی مشترک بین وزارت مهاجرت، سازمان ملل متحد و استانداری صلاح الدین تصریح کرد: در این نشست درباره راه حل های پایدار برای بازگشت داوطلبانه آوارگان به مناطق اصلی محل سکونت خود با هماهنگی استانداری ها و سازمان ملل متحد بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

وی با اشاره به نقش استانداری ها در بسته شدن اردوگاهها و کمپ های آوارگان به ویژه در سلیمانیه تصریح کرد: هماهنگی سطح بسیار بالایی میان نیروهای امنیتی برای بازگرداندن داوطلبانه آوارگان وجود داشته است.

وزیر مهاجرت عراق در خصوص اعطای کمک مالی یک و نیم میلیون دیناری دولت نیز تاکید کرد: این کمک در حال حاضر به علت تمرکز و تخصیص منابع مالی به اردوگاهها و کمپ ها، متوقف شده است اما در پایان سال جاری یا ابتدای سال آینده باز خواهد گشت.

بدر الفحل استاندار صلاح الدین، نیز تصریح کرد: ما قبلا کنفرانسی را طی روزهای گذشته با محوریت اولویت‌های آوارگان برگزار کردیم که آوارگان در طوزخورماتو، بیجی، الصینیه و آمرلی از این اولویت ها بهره مند شدند ضمن آنکه در آینده نزدیک کشورهای کمک کننده نیز مبالغی را برای تسریع در بازگشت آوارگان اختصاص خواهند داد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا