سیاسی

استقبال عراق از بیانیه سه گانه برقراری آتش بس

وزارت امور خارجه عراق از بیانیه مشترک سه کشور امریکا، مصر و قطر در خصوص برقراری آتش بس در نواره غزه و آزادی اسرا حمایت کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه عراق از بیانیه مشترک سه کشور امریکا، مصر و قطر در خصوص برقراری آتش بس در نواره غزه و آزادی اسرا حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، این وزارتخانه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد وزارت امور خارجه عراق از بیانیه مشترک رهبران امریکا، مصر و قطر که عقد توافقنامه آتش بس، آزادی گروگان ها و بازداشت شدگان و امداد رسانی فوری به مردم غزه را خواستار شده است، استقبال می کند.

در این بیانیه آمده است : این وزارتخانه براین باور است که این بیانیه نشان از تعهد جدی مقامات این سه کشور برای حل بحران انسانی موجود در غزه و گامی مهم در جهت دستیابی به ثبات در منطقه است.

وزارت امور خارجه عراق در ادامه این بیانیه ، از سرگیری مذاکرات فوری را خواستار شده است و بر آمادگی این کشور برای حمایت از هر تلاشی که به نفع ارتقای امنیت و صلح در منطقه باشد، تاکید کرده است.

وزارت خارجه عراق در پایان ابراز امیدواری کرد این تلاشها به حصول نتایج ملموس و برداشته شدن درد و رنج های مردم فلسطین و پایان دادن به بحران موجود در سریعترین زمان ممکن شود.

منبع
بیانیه وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا