اجتماعیخبر اول

عملیات پیشدستانه و اطلاعاتی تامین امنیت اربعین در کربلا

فرماندهی عملیات مشترک عراق روز جمعه از انجام یک عملیات پیشدستانه و اطلاعاتی با هدف تامین امنیت هر چه بهتر مراسم اربعین خبر داد.

میدل ایست نیوز: فرماندهی عملیات مشترک عراق روز جمعه از انجام گرفتن یک عملیات پیشدستانه و اطلاعاتی با هدف تامین امنیت هر چه بهتر مراسم اربعین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، سرلشکر تحسین الخفاجی، رئیس بخش اطلاع رسانی امنیتی و سخنگوی عملیات مشترک با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: بخش‌های امنیتی تدارکات و آماده‌سازی را طبق ساعت صفر آغاز و نیروهای امنیتی را به مناطق مورد نظر در استان کربلا و جاده زائرین اعزام کردند و برنامه‌ریزی های لازم را برای تقسیم بخش نظامی انجام دادند ضمن اینکه برای ما مهم این بود که طرح امنیتی با کار پیشگیرانه و تلاش‌های اطلاعاتی متکی به تلاش‌های فنی و عملیات پیشگیرانه در تمامی محورها انجام شود.

وی افزود: این طرح امنیتی با محوریت استان مقدس کربلا انجام شد اما برنامه‌های پیشگیرانه و فشار بر گروه‌های تروریستی در مناطق دیگر مانند دیالی، الانبار، غرب نینوا و بغداد نیز وجود دارد و همه این‌ها بر ابعاد امنیتی مراسم اربعین امام حسین علیه السلام تاثیر گذار است.

وی تصریح کرد: کارها و تلاش های نیروهای امنیتی صرفا محدود به حفاظت از زائرین نیست، بلکه رهنمودهای آگاهی بخشی در زمینه حمل و نقل، رصد هوایی و فنی، تلاش های اطلاعاتی، اورژانس هوایی و غیره است و این امر با بهره گیری از تجارب سال های گذشته به شکل کیفی توسعه پیدا می کند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا