سیاسی

آوارگی 60 هزار فلسطینی از شرق خان یونس طی 3 روز

سازمان ملل ضمن اشاره به کاهش چشم‌گیر ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزع از آوارگی حدود 60 هزار فلسطینی از شرق خان یونس به غرب آن طی 3 روز خبر داد.

میدل ایست نیوز: سازمان ملل از آوارگی حدود 60 هزار فلسطینی از شرق خان یونس به غرب آن طی 3 روز پس از دستور رژیم صهیونیستی برای خالی کردن این منطقه، خبر داد.

به گزارش الخلیج آنلاین، این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد ورود کمک‌ها به غزه به علت بمباران مداوم، محدودیت دسترسی و ناامنی به یک چالش تبدیل شده است.

این نهاد بین المللی ضمن اشاره به کاهش بیش از 50 درصدی کمک‌ها به غزه پس از بسته شدن گذرگاه رفح از اوایل ماه مه، بیان کرد کامیون‌های کمک‌رسانی که از گذرگاه کرم ابو سالم به غزه منتقل می شوند، در ماه گذشته به بیش از 80 درصد کاهش یافته است.

سازمان ملل افزود انتقال کمک‌های بشردوستانه که به هماهنگی با مقامات صهیونیستی نیازمند هستند، همچنان با موانع و مخالفت‌ها مواجه‌اند.

گفتنی است از 7 اکتبر گذشته رژیم صهیونیستی با وجود صدور قطعنامه شورای امنیت درباره توقف فوری کشتار و درخواست دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ فوری تدابیر به منظور جلوگیری از وقوع اعمال کشتار جمعی و بهبود وضعیت انسانی در نوار غزه به جنگ علیه فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا