اقتصادی

از بین رفتن 80 درصد صیفی‌جات اردن به سبب گرمای شدید هوا

 گرمای شدید هوا باعث از بین رفتن حدود 80 درصد از صیفی جات اردن در بسیاری از مناطق و متعاقب آن افزایش شدید قیمت میوه ها و سبزیجات در این کشور شده است.

میدل ایست نیوز: با توجه به از بین رفتن بسیاری از محصولات کشاورزی بر اثر دمای شدید هوا، قیمت سبزیجات در اردن رکورد جدیدی را ثبت کرد به طوری که اقلامی مانند گوجه فرنگی، بادمجان و موارد دیگر از 1.5 دلار  نیز فراتر رفت.

به گزارش العربی الجدید، در همین حال، محمود العوران مدیر اتحادیه کشاورزان اردنی، اعلام کرد دمای بالای هوا در تابستان امسال در مقایسه با سال های گذشته، باعث از بین رفتن مقادیر زیادی از محصولات کشاورزی و همچنین  کاهش میزان تولید در برخی مناطق دیگر شد.

وی افزود: گرمای بسیار زیاد هوا منجر به خسارات شدیدی به محصولات کشاورزی شد که این میزان خسارت برای برخی محصولات مانند گوجه فرنگی به 80 درصد می رسد و تولیدکنندگان در این فصل ضرر بسیار زیادی متحمل شدند و دیگر به علت شرایط مالی قادر نیستند به تولید ادامه دهند.

العوران تاکید کرد: بیشترین خسارات وارده به مزارع مربوط به منطقه المفرق، در شمال شرق امان پایتخت اردن است به طوری که درجه بالای دما منجر به نابودی کل محصولات کشاورزی شد و در برخی از مزارع تنها 20 درصد از ظرفیت محصولات باقی مانده است و همین امر باعث شد تعادل بین عرضه و تقاضا برهم خورد.

گفتنی است به دلیل افزایش جمعیت، نیاز بازار اردن به سبزیجات و محصولات مختلف کشاورزی در حال افزایش است و با توجه به مشکلات به وجود آمده وزیر کشاورزی تصمیم گرفته است جلوی صادرات برخی از محصولات نظیر گوجه فرنگی را بگیرد.

در همین رابطه شهروندان اردنی خواستار توقف کامل صادرات سبزیجات در این مدت از سوی دولت برای تامین نیاز بازار داخلی و حفظ تعادل و ثبات قیمت در آن شدند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا