سیاسی

استقبال بحرین از بیانیه قطر، مصر و امریکا در خصوص غزه

وزارت خارجه بحرین از بیانیه مشترک دوحه، قاهره و واشنگتن در خصوص از سرگیری مذاکرات آتش‌بس در غزه و معامله تبادل اسیران، استقبال کرد.

میدل ایست نیوز: دولت بحرین از بیانیه مشترک مصر، قطر و امریکا در خصوص شرایط نوار غزه که خواستار پایان دادن فوری رنج مداوم ساکنان نوار غزه و اسیران و خانواده های آنها است و بر دستیابی به آتش بس و امضای توافق درخصوص آزادی اسیران و بازداشت شدگان تاکید دارد، استقبال کرد.

به گزارش اسکای نیوز، وزارت خارجه بحرین در این خصوص در بیانیه ای بر موضع ثابت منامه در حمایت از تمامی تلاش ها با هدف تحقق آتش بس فوری در نوار غزه، حفاظت از غیر نظامیان، آزادی اسیران، تسریع در ورود بدون مانع کمک های بشردوستانه برای ساکنان نوار غزه، پیشبرد تلاش ها برای ایجاد راه حل عادلانه و جامع صلح در خاورمیانه و برپایی کشور مستقل دارای حاکمیت فلسطین به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

روز پنجشنبه سران سه کشور مذکور در بیانیه ای مشترک از رژیم صهیونیستی و جنبش حماس خواستند تا در روز 15 اوت، در دوحه یا قاهره مذاکرات را از سر بگیرند.

در بیانیه سه کشور آمده است: ما به همراه تیم‌هایمان در طول چندین ماه تلاش زیادی کرده‌ایم تا به یک توافق چارچوب برسیم که در حال حاضر روی میز است و تنها چیزی که باقی مانده این است که جزئیات مربوط به اجرای آنرا بررسی کنیم ضمن آنکه این توافق مطابق با اصولی است که رئیس جمهور بایدن در 31 مه 2024 مطرح کرد و در قطعنامه شماره 2735 شورای امنیت به تصویب رسید.

منبع
بحرین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا