سیاسی

رژیم صهیونیستی تاکنون دستور تخلیه 80 درصد نوار غزه را صادر کرده است

مقامات سازمان ملل اعلام کردند که بیش از 80 درصد از نوار غزه از اکتبر گذشته تا کنون با صدور فرمان تخلیه رژیم صهیونیستی روبه‌رو بوده است.

میدل ایست نیوز: سازمان ملل متحد اعلام کرد پس از آخرین صدور دستور تخلیه چند مکان در نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی،دستکم 60 هزار فلسطینی در این منطقه مجبور به فرار و کوچ اجباری شده اند که این امر نشان می دهد، این رژیم تا کنون دستور تخلیه 80 درصد از مساحت نوار غزه را صادر کرده است.

به گزارش الجزیره، «فلورنسیا سوتو»، عضو دفتر سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، در کنفرانسی خبری در نیویورک با تشریح اوضاع انسانی در نوار غزه با استناد به گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد «اوچا» تاکید کرد: دستکم 60 هزار فلسطینی ظرف 72 ساعت گذشته به سمت مناطق غربی نوار غزه آواره شده اند که با این تعداد، تخمین زده می شود که بیش از 80 درصد از نوار غزه از اکتبر گذشته تا کنون با صدور فرمان تخلیه اسرائیل روبرو بوده است.

به گفته این مقام سازمان ملل، پس از بسته شدن گذرگاه مرزی رفح، میزان کمک های قابل تحویل به نوار غزه از ابتدای ماه مه گذشته به بیش از نصف کاهش یافته است بگونه ای که در آوریل گذشته به طور متوسط ​​روزانه 169 کامیون حاوی کمک های بشر دوستانه به غزه ارسال می شد اما این تعداد در ژوئن و ژوئیه گذشته به کمتر از 80 کامیون کاهش یافته است.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد اسرائیل همچنان به مخالفت و مانع تراشی در راه ارسال کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه به غزه ادامه می دهد.

گفتنی است ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل روز پنج شنبه به بهانه پرتاب راکت از خان یونس از ساکنان محله‌های جدید در این شهر در جنوب نوار غزه خواست، این منطقه را تخلیه کنند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا