سیاسی

مصر بمباران مدرسه التابعین در نوار غزه را به شدت محکوم کرد

وزارت امور خارجه مصر با انتشار بیانیه‌ای حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مدرسه محل اسکان آوارگان فلسطینی که موجب شهادت صدها نفر شد را محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه مصر بمباران مدرسه «التابعین» در محله الدرج در شرق شهر غزه را که به شهادت و زخمی شدن بیش از یکصد نفر از شهروندان آواره فلسطینی پناه گرفته در آن منجر شد، به شدت محکوم کرد.

به گزارش المصری الیوم، وزارت خارجه مصر با اشاره به نادیده گرفتن بی‌سابقه‌ قوانین بین المللی و مفاد حقوق بین‌الملل توسط رژیم صهیونیستی و تداوم حملات به نوار غزه، خواستار اتخاذ موضع واحد و موثر بین‌المللی برای حمایت از مردم فلسطین در نوار غزه و پایان دادن به هدف قرار دادن غیر نظامیان بی‌دفاع شد.

در این بیانیه آمده است، مصر ادامه ارتکاب این جنایات گسترده و هدف قرار دادن عمدی این تعداد عظیم از شهروندان بیگناه را همزمان با تلاش‌های میانجی‌گران برای دستیابی به فرمولی برای آتش بس در نوار غزه دلیلی بر فقدان اراده سیاسی نزد طرف اسرائیلی برای پایان دادن به این جنگ وحشیانه و ادامه درد و رنج انسانی فلسطینیان و تداوم فاجعه انسانی آنها می داند که جهان عاجز از پایان دادن به آن است.

مصر تاکید کرد به تلاش‌های دیپلماتیک و تماس‌های فشرده خویش با همه طرف‌های با نفوذ بین‌المللی برای اطمینان از ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه از طرق مختلف و تلاش برای دستیابی به آتش‌بس، ادامه خواهد داد.

منبع
المصری الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا