خبر اولسیاسی

ملک عبدالله دوم: اردن میدان جنگ نخواهد بود

پادشاه اردن در دیدار هیئتی از دستیاران اعضای کنگره امریکا ضمن تاکید بر ضرورت تلاش در راستای کاهش تنش در منطقه اعلام کرد: اردن میدان جنگ نخواهد بود و اجازه نخواهد داد حیات مردم کشورش در معرض خطر قرار گیرد.

میدل ایست نیوز: ملک عبدالله دوم پادشاه اردن امروز یکشنبه از هیئتی از دستیاران اعضای کنگره امریکا استقبال کرد.

بر اساس بیانیه دیوان پادشاهی اردن، در این دیدار درباره تحولات جاری در منطقه و راه های تقویت شراکت راهبردی میان اردن و امریکا رایزنی شد.

عبدالله دوم در این دیدار که در کاخ الحسینیه برگزار شد بر ضرورت انجام تمامی تلاش ها در راستای کاهش تنش در منطقه و دستیابی به آرامشی همه جانبه با هدف جلوگیری از کشیده شدن به جنگ منطقه ای تاکید کرد.

وی بیان کرد تا زمانی که جنگ در غزه ادامه دارد منطقه در برابر گسترش درگیری که ثبات آن را تهدید می کند، آسیب پذیر خواهد ماند که این امر مستلزم تشدید تلاش های بین المللی برای توقف جنگ از طریق دستیابی به آتش بس فوری و دائمی است.

پادشاه اردن بار دیگر اعلام کرد اردن میدان جنگ نخواهد بود و اجازه نخواهد داد که حیات ملت اردن در معرض خطر قرار گیرد.

ملک عبدالله دوم نسبت به خطرات حملات شهرک نشینان افراطی علیه فلسطینی ها در کرانه باختری و بی‌احترامی به مقدسات اسلام و مسیحیت در قدس هشدار داد.

وی بار دیگر بر ضرورت ایجاد افق سیاسی برای تحقق صلح عادلانه و همه جانبه بر اساس راه حل دو کشوری به عنوان تنها راه تضمین امنیت فلسطینی ها، صهیونیست ها و تمام منطقه تاکید کرد.

پادشاه اردن همچنین تداوم حمایت از اونروا در راستای انجام ماموریت انسانی خود برای فلسطینی ها در غزه و منطقه را ضروری دانست.

در این دیدار فرصت های همکاری میان اردن و امریکا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ملک عبدالله دوم از حمایت مداوم امریکا از کشورش قدرددانی کرد.

از طرفی دیگر طرف امریکایی حاضر در این دیدار، نقش محوری اردن به رهبری پادشاه این کشور در تلاش برای تحقق صلح و ثبات در منطقه را ستودند.

منبع
دیوان پادشاهی اردن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا