اجتماعیسیاسی

پیش‌بینی سازمان گردشگری عراق از تعداد زائران اربعین حسینی

سازمان گردشگری عراق با اعلام آمادگی پنج گذرگاه مرزی برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی، تعداد زائران ورودی از ایران را 13 میلیون نفر تخمین زد.

میدل ایست نیوز: سازمان گردشگری عراق اعلام کرد با همکاری دیگر دستگاه‌ها و مسئولان ذی‌ربط، پنج گذرگاه مرزی را برای پذیرایی از زائران اربعین امام حسین (علیه السلام) آماده کرده است.

به گزارش الصباح، «مهدی غضبان الساعدی»، مدیر بخش گروه‌های گردشگری در این سازمان وابسته به وزارت فرهنگ عراق تصریح کرد: کمیته عالی‌رتبه‌ای به ریاست وزیر کشور و عضویت معاون شهردار بغداد و ادارات شهرداری این شهر، و برخی دیگر از استانداری ها و سازمان گردشگری، به منظور تکمیل مقدمات و تدارکات سفر اربعین تشکیل شده است.

وی با تخمین زدن رقم 13 میلیون برای زائران ورودی از ایران در اربعین امسال خاطرنشان کرد: گذرگاه های زمینی «زرباطیه» و «شلمچه» برای استقبال از زائران ایرانی و گذرگاه «الشیب» برای زائران افغانستانی و پاکستانی و دیگر ملیت ها در نظر گرفته شده‌اند و این گذرگاه یکی از پرترددترین گذرگاه ها به شمار می آید.

مدیر بخش گروه‌های گردشگری عراق اضافه کرد: گذرگاه «سفوان» نیز برای زائران کشورهای شورای همکاری و گذرگاه المنذریه در شهر مندلی برای ورود زائران ترکیه‌ای و آذربایجانی در نظر گرفته شده است.

الساعدی خاطر نشان کرد: بیش از 40 غرفه برای مهر زدن گذرنامه ها، تهیه آب آشامیدنی، سایبان و پنکه برای محافظت در برابر اشعه خورشید در نظر گرفته شده است و و در عین حال گذرگاه‌های هوایی نیز برای پذیرش زائران تمامی ملیت ها در فرودگاه های بغداد و نجف آماده شده است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور سهولت در تردد زائران همکای گسترده ای بین این اداره و مدیریت اقامت برای طراحی ویزای الکترونیکی همراه با بارکد وجود دارد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا