اجتماعیسیاسی

اخراج 850 نفر از کویت به علت اقامت غیرقانونی

وزارت کشور کویت با اعلام تصویب قریب الوقوع قوانین بازدارنده مربوط به پولشویی، از لغو تابعیت 850 نفر از ساکنان این کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: فهد الیوسف وزیر کشور کویت ضمن اعلام خبر سلب تابعیت و اخراج 850 نفر از ملیت های مختلف ساکن کویت اعلام کرد: کمیته عالی بررسی و تحقیق درباره ملیت کویتی نقش خود را در این زمینه به طور دقیق و کامل انجام می‌دهد و اخراج افراد فوق الذکر نیز با دلایل و شواهد متقن صورت گرفته است.

به گزارش روسیا الیوم، فهد الیوسف عنوان کرد: افرادی که تابعیت آنها لغو شده است با توجه به شواهد و مدارک متقن به تصمیمات کمیته عالی در این زمینه اعتراضی نکردند.

وزیر کشور کویت درباره سایر اقدامات مورد انتظار برای سلب تابعیت ها و اخراج برخی دیگر از ساکنان تصریح کرد: ما هنوز در ابتدای راه قرار داریم و این پرونده به پایان نرسیده است. دورهای بعدی سلب تابعیت پس از بررسی ها و تحقیقات دقیق ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: خط تلفنی از جانب وزارت کشور برای گزارش کردن روادید های تقلبی و اتباع دو تابعیتی در نظر گرفته شده است که به صورت روز افزون گزارش‌ها را دریافت و با عینیت و دقت و بی‌طرفی کامل آنها را راستی‌آزمایی و بررسی می کنیم.

وزیر کشور کویت بر لزوم برخورد با متخلفان ویزاهای ملاقات تصریح کرد: وزارت کشور افرادی را که بخواهند از شرایط ملاقات سوء استفاده و تخلف کنند به هیچ وجه تحمل نخواهد کرد و هرکس بازداشت شود به همراه حامی خود و فرد درخواست دهنده به اتهام نقض قوانین اخراج خواهد شد.

وی با اشاره به اخراج ماهانه هفت تا هشت هزار نفر از متخلفان عنوان کرد: به زودی قوانین بازدارنده جدیدی نیز در خصوص پرونده «پولشویی» تصویب خواهد شد و هماهنگی مستمری بین مقامات ذی‌ربط برای بازگرداندن پول‌های غارت شده در خارج از کشور و پاسخگویی مسئولان کشورهای مقصد وجود دارد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا