اقتصادی

صادرات بیش از 351 میلیون دلاری کالا از گمرک خسروی به عراق

351 میلیون و 200 هزار دلار کالا به وزن 538 هزار و 888 تن طی 4 ماه از گمرک خسروی به عراق صادر شد.

میدل ایست نیوز: علی‌اصغر عباس‌زاده ناظر گمرکات استان کرمانشاه (در غرب ایران) و مدیرکل گمرک این استان گفت: گمرک خسروی در چهار ماه اول سال 1403 شمسی (20 مارس تا 21 ژوئیه)، با صادرات 351 میلیون و 200 هزار دلار کالا به وزن 538 هزار و 888 تن در جایگاه نخست صادرات کالا به کشور عراق در بین گمرکات مرزی استان کرمانشاه ایستاد.

به گزارش ایرنا، عباس‌زاده افزود: کالاهای صادراتی خروجی شامل 2 بخش اظهاری و کالاهای سایر گمرکات است که در چهار ماه، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش، رشد 40 درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: سهم کالاهای اظهار شده در گمرک خسروی که تشریفات گمرکی آن توسط کارکنان آن گمرک در کوتاه ترین زمان به انجام رسیده 246 میلیون و 193 هزار دلار به وزن 309 هزار و 421 تن است که این میزان کالای صادراتی اظهار شده در گمرک خسروی در چهار ماه، در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر ارزش، 56 درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه ایران سهم کالاهای صادراتی دیگر گمرکات کشور که از مرز خسروی خارج شده اند را 105 میلیون و 7 هزار دلار به وزن 220 هزار و 467 تن اعلام کرد و ادامه داد: این میزان کالای عبوری از گمرک خسروی از نظر ارزش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 13 درصدی داشته است.

عباس‌زاده، عمده کالاهای صادراتی اظهاری در گمرک خسروی را کلینکر سیمان، سنگ آهن، میوه و تره بار، کولر آبی، میلگرد آجدار، انواع کاشی، و عمده کالاهای صادراتی عبوری از آن گمرک را کاشی و سرامیک، سیمان سفید، تخم مرغ، کیک و بیسکویت، شیشه جام و لبنیات عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به حجم کالاهای صادراتی از گمرک پرویزخان گفت: طی چهار ماه، حجم کالاهای صادراتی از گمرک پرویزخان 349 میلیون و 421 هزار دلار به وزن 871 هزار تن بوده که این میزان کالای صادراتی خروجی از این گمرک از نظر ارزش رشد 7 درصدی داشته است که از این میزان 248 میلیون و 553 هزار دلار به وزن 463 هزار تن مربوط به کالاهای اظهاری است که رشد 20 درصدی دارد.

این مقام ایرانی همچنین سهم کالاهای صادراتی دیگر گمرکات کشور که از مرز پرویزخان خارج شده را 101 میلیون دلار به وزن 408 هزار تن اعلام کرد و افزود: کالاهای عبوری از این گمرک در این مدت از نظر ارزش کاهش 17 درصدی داشته است.

عباس زاده عمده کالاهای اظهار شده در گمرک پرویزخان را میوه و تره بار، کولر آبی، میلگرد آجدار، انواع کاشی و عمده کالاهای عبوری از این گمرک را ورق فولادی، میلگرد ساده و آجدار، کیک و بیسکویت، کولر آبی و کاشی عنوان کرد.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا