خبر اولسیاسی

واکنش عراق به ادعای حضور عناصر تروریستی در صحرای الانبار

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق ادعای حضور شمار زیادی از عناصر تروریستی داعشی در صحرای الانبار را تکذیب کرد.

میدل ایست نیوز: واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق ادعای حضور شمار زیادی از عناصر تروریستی داعشی در صحرای الانبار و دشوار بودن دسترسی نیروهای امنیتی به این مناطق واقع در غرب عراق را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، واحد اطلاع رسانی عراق در بیانیه ای اعلام کرد هر از چند گاهی برخی مغرضان تلاش می کنند مسائل و موضوعاتی را که پایه و اساسی ندارند، مطرح کنند که آخرین مورد آن، ادعای «حضور شمار زیادی از عناصر باندهای تروریستی داعش در این مناطق است که رسیدن به آن در دره حوران در صحرای الانبار دشوار است» بوده است، این طور که گمان می رود برخی به عمد به انتشار یا طرح چنین مسائلی در برخی شبکه های ارتباط اجتماعی اقدام می کنند.

این بیانیه افزود مایلیم که این نکته را یادآوری کنیم که یگان‌های امنیتی قهرمان ما در وزارتخانه های کشور، دفاع و الحشد الشعبی، امکانات و توانمندی ها و تجاربی دارند که با تکیه بر آن توانسته اند بر هر وجب از خاک این وطن ارزشمند تحکیم بخشند و نیز منابع رزمی و فنی پیشرفته ای در اختیار دارند که می توانند به هر نقطه ای که بخواهند برسند.

در این بیانیه آمده است که نیروهای امنیتی همچنان به عملیات پیشدستانه ادامه می دهند از جمله در روز شنبه دهم اوت 2024 توانستند یک عملیات امنیتی پیشدسانه در وادی(دره) حوران انجام دهند، منطقه ای که تقریبا هر هفته شاهد عملیات بازرسی و نظارتی شدید به شیوه های مختلف است.

این بیانیه افزود بزرگ‌نمایی باندهای تروریستی و شکست خورده داعشی که شایستگی آن را ندارند، یا کم اهمیت شمردن و نادیده گرفتن توانمندی ها و امکانات و تلاش ها و جانفشانی های نیروهای امنیتی قهرمان ما، حرفه و شگرد کسانی است که برای جذب دنبال‌کننده و مخاطب در شبکه های ارتباط اجتماعی به این اقدامات دست می زنند.

این نهاد امنیتی از هر فردی که اطلاعات امنیتی مهمی در اختیار دارد، خواست آن را در اختیار دستگاه های امنیتی ذی صلاح برای بررسی قرار داده و از مطرح کردن آن در شبکه های ارتباط اجتماعی خودداری کنند، چرا که این کار ممکن است به عناصر تروریستی هشدار زودهنگام داده یا وظایف و ماموریت های امنیتی آتی را برای تروریست ها فاش کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا