اجتماعی

تصمیم وزارت مهاجرت عراق در خصوص شکایت علیه دولت اربیل

وزارت مهاجرت و امور مهاجران عراق تصمیم گرفت دادخواست اقامه شده در برابر دادگاه عالی فدرال علیه دولت اقلیم کردستان در خصوص پایان دادن به پرونده آوارگان و بستن اردوگاه‌ها، را به حالت تعلیق درآورد.

میدل ایست نیوز: جلسه کمیته مشترک تشکیل شده به دستور دیوانی به شماره 24261، به ریاست ایوان فائق جابرو، وزیر مهاجرت و امور مهاجران عراق و با حضور غلام محمد اسحق، معاون دبیرکل سازمان ملل و هماهنگ کننده امور بشردوستانه در عراق، فارس عیسی رئیس نمایندگی اقلیم کردستان عراق و هیئت همراه وی و چند تن از اعضای کمیته، نمایندگان وزارتخانه ها و طرف های مربوطه تشکیل شد.

به گزارش الفرات نیوز، افراد حاضر در این جلسه، سازوکارهایی که در دوره پیش رو با همکاری دولت اقلیم کردستان عراق و سازمان ملل در راستای تضمین بازگشت امن خانواده های آواره به مناطق اصلی خود، اجرا خواهد شد، را بررسی کردند.

جابرو در این جلسه اهمیت اجرای دستورات محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در خصوص بازگرداندن آوارگان و بستن این پرونده با همکاری دولت اقلیم و همچنین اهمیت اجرای آن پس از تامین مستلزمات بازگشت آوارگان را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین پس از همکاری های صورت گرفته از جانب دولت اقلیم کردستان در راستای اجرای برای دولت عراق در خصوص پایان دادن به پرونده آوارگان و بستن اردوگاه ها، تصمیم گرفت دادخواست اقامه شده در برابر دادگاه عالی فدرال علیه دولت اقلیم کردستان در خصوص اجرای تصمیم هیئت دولت در زمینه مذکور را به حالت تعلیق درآورد.

کفتنی است در 25 ژوئیه سال جاری، عباس علی، سخنگوی وزارت مهاجرت عراق بیان کرد تصمیم دولت عراق بر این بود که در 30 ماه جاری تمام اردوگاه‌های اقلیم کردستان عراق بسته شود اما به دلایل مختلف اردوگاه‌ها بسته نشدند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا