سیاسی

حماس: مذاکرات جدید، خرید زمان برای ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی است

جنبش حماس به احتمال زیاد در مذاکرات روز پنج‌شنبه دوحه شرکت نخواهد کرد چرا که ارائه طرح‌ها و پیشنهادهای جدید را به مثابه فراهم کردن پوشش لازم و اعطای فرصت بیشتر به این رژیم برای ادامه نسل کشی می‌داند.

میدل ایست نیوز: جنبش حماس از احتمال عدم حضور در مذکرات روز پنج شنبه دوحه خبر داد و اعلام کرد از کشورهای میانجی درخواست کرده است به جای ورود به مذاکرات جدید برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه، طرحی را بر اساس مذاکرات قبلی ارائه کنند.

به گزارش الشرق الاوسط، هفته گذشته، مقامات کشورهای امریکا، مصر و قطر از اسرائیل و حماس خواستند برای مذاکره در 15 اوت در قاهره یا دوحه به منظور نهایی کردن توافق آتش‌بس در غزه و آزادی اسرا با یکدیگر دیدار کنند و این در حالی بود که تل آویو اعلام کرد مذاکره کنند گان خود را برای شرکت در این نشست می فرستد و جنبش حماس نیز در ابتدا از بررسی این پیشنهاد خبر داد اما اکنون به طور تلویحی اشاره کرده است که امکان دارد در دور جدید مذاکرات شرکت نکند.

این منبع نوشت: حماس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد از میانجی‌ها درخواست کرده است طرحی را که بر اساس چشم انداز و نگرش جو بایدن رئیس جمهور امریکا و قطعنامه شورای امنیت، به این جنبش ارائه شده  و حماس هم در 2 ژوئیه 2024 با آن موافقت کرده‌ بود، ارائه کنند و رژیم اشغالگر را به جای برگزاری دور جدید مذاکرات یا دادن پیشنهادهای جدید ملزم به پذیرش آن کنند چرا که ارائه طرح‌ها و پیشنهادهای جدید به مثابه فراهم آوردن پوشش لازم برای ادامه تجاوزات رژیم اشغالگر و دادن زمان بیشتر به او برای ادامه ارتکاب نسل کشی ها خواهد بود.

گفتنی است بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه، از زمان حملات اسرائیل به نوار غزه تا کنون نزدیک به 40 هزار فلسطینی شهید شده اند.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا