سیاسی

تاکید عباس بر وجود طرحی برای بازسازی نوار غزه

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر وجود طرحی برای بازسازی نوار غزه و بازگرداندن آوارگان به این نوار تاکید و تصریح کرد این امر نیازمند عقب نشینی نیروهای رژیم صهیونیستی از نوار غزه است.

میدل ایست نیوز: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیش از سفر به مسکو پایتخت روسیه، از وجود طرحی برای بازگرداندن آوارگان و بازسازی همه جانبه نوار غزه در دست دولت فلسطین خبر داد.

به گزارش روسیا الیوم، عباس افزود در چارچوب راه حل سیاسی همه جانبه، دولت فلسطین، که منتظر فرصتی است تا مسئولیت های خود را در نوار غزه بر عهده گیرد، علاوه بر برنامه بازسازی نوار غزه از جمله از سرگیری فعالیت بیمارستان ها، مدارس و تامین برق و آب، طرحی برای بازگرداندن آوارگان در اختیار دارد.

وی اشاره کرد که بازسازی نوار غزه در چارچوب گسترده، نیازمند عقب نشینی نیروهای صهیونیستی از نوار غزه و اجرای راه حل دو کشوری بر اساس قانون بین المللی در راستای تحقق صلح و امنیت کامل است.

این مقام تاکید کرد فلسطین آماده برگزاری کنفرانس بین المللی صلح است که در این کنفرانس تمامی جوانب وضعیت نهایی مساله فلسطین حل خواهد شد.

خبرگزاری روسی تاس، پیش از این به نقل از سفارت فلسطین در مسکو اعلام کرده بود که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برنامه خود را تغییر نداده و امروز دوشنبه 12 اوت عازم روسیه خواهد شد.

این منبع افزود این سفر دو روزه خواهد بود و انتظار می رود وی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار داشته باشد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا