سیاسی

تروئیکای اروپایی ایران را به آرامش دعوت کرد

سه کشور اروپایی با انتشار بیانیه‌ای از ایران و گروه‌های همپیمان این کشور درخواست کردند از هرگونه اقدامی که ممکن است منطقه را شعله‌ور سازد، اجتناب کنند.

میدل ایست نیوز: سه کشور اروپایی با انتشار بیانیه‌ای از ایران و گروه‌های همپیمان این کشور درخواست کردند از هرگونه اقدامی که ممکن است منطقه را شعله‌ور سازد، اجتناب کنند.

به گزارش الحره، سران سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان روز دوشنبه با انتشار بیانیه مشترکی از ایران و گروه‌های مسلح حامی این کشور درخواست کردند از انجام حملات به اسرائیل که می تواند تنش‌ها در خاورمیانه را تشدید کند و فرصت ها و شانس دستیابی به آتش‌بس و آزادی گروگان های اسرائیلی را به خطر اندازد، خودداری کنند.

در بیانیه این کشورها که انگلیس به نمایندگی آنرا منتشر کرده، تصریح شده است: جنگ باید اکنون متوقف شود و تمامی گروگان هایی که در اختیار حماس هستند؛ آزاد شوند و ارسال و توزیع فوری و بی‌قید و شرط کمک ها برای ساکنان نوار غزه انجام گیرد.

سران این سه کشور ایران و گروه‌های وفادار به آن را مسئول هر گونه اقدامی دانستند که فرصت موجود برای دستیابی به صلح و ثبات را به خطر اندازد و در عین حال خاطرنشان کردند که هیچ منفعتی در تشدید تنش در خاورمیانه وجود ندارد.

سران این کشورها همچنین از تلاش خستگی‌ناپذیر شرکا برای دستیابی به توافق بر سر آتش بس و آزادی گروگان ها در غزه استقبال و اعلام کردند از بیانیه مشترک امریکا، مصر و قطر برای ازسرگیری مذاکرات آتش بس در نوار غزه، حمایت می کنند.

این بیانیه تاکید کرد: ما به منظور جلوگیری از تشدید تنش‌ها از جانب همه طرف‌ها تلاش کردیم و از هیچ تلاشی برای کاهش تنش‌ها و یافتن راهی برای ایجاد ثبات دریغ نخواهیم کرد چرا که عمیقا نگران تنش‌های فزاینده در منطقه بوده و در تعهد و پایبندی خود به کاهش تنش‌ها و ثبات منطقه ای متحد هستیم.

گفتنی است سران کشورهای امریکا ،قطر و مصر از اسرائیل و حماس خواستند تا مذاکرات را در دوحه یا قاهره برای غلبه بر اختلافات در مورد توافق آتش بس از سر بگیرند و در متنی که در این خصوص تنظیم کرده اند، چنین آورده اند که چارچوب توافق اکنون روی میز است و تنها چیزی که باقی می ماند نهایی کردن جزئیات اجرایی است.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا