اجتماعی

عراق از افزایش ظرفیت تردد مرز زرباطیه برای اربعین خبر داد

استاندار واسط ضمن اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 3 میلیون زائر از مرز زرباطیه تردد کردند، اعلام کرد در سال جاری با اقدامات انجام شده، این مرز ظرفیت تردد 5 میلیون زائر را دارد.

میدل ایست نیوز: محمد جمیل المیاحی استاندار واسط عراق شامگاه دوشنبه، در آیین برافراشته شدن پرچم امام حسین (ع) در نقطه صفر مرزی، اظهار داشت: امروز اعلام می‌کنیم همه تجهیزات و امکانات برای خدمات‌رسانی به زوار را به‌کار خواهیم گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، المیاحی افزود: با همت محمد شیاع السودانی نخست‌ وزیر عراق در دولت مرکزی و دولت‌های محلی زیرساخت‌ها برای برگزاری اربعینی باشکوه تکمیل شده است و کماکان اقدامات زیرساختی برای بهبود وضعیت جاده‌ها و مسیرهای منتهی به کربلا، بغداد و نجف ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 3 میلیون نفر از پایانه زرباطیه وارد استان واسط و پس از آن راهی کربلا شدند، گفت: امسال زیرساخت‌های مرز زرباطیه برای تردد 5 میلیون زائر مهیا شده است و بیش از یک هزار نیروی پشتیبانی در این پایانه به زوار خدمات‌رسانی می‌کنند.

استاندار واسط خاطرنشان کرد: امسال آمادگی داریم همچون سال گذشته بهترین خدمات را به زوار ارائه کنیم و هم‌اکنون در حال تکمیل ساختمان‌های اداری و سایبان‌ها هستیم.

المیاحی گفت: تعامل خوب بین ایران و عراق موجب خدمات همه‌جانبه زوار خواهد بود و قلب‌های مردم این دو کشور بسیار نزدیک و این ارتباط همیشگی است.

وی در پایان عنوان کرد: خانه مردم عراق مهمان‌سرای زوار امام حسین (ع) است و مردم این کشور با افتخار میزبان زوار خواهند بود.

منبع
مهر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا