سیاسی

پزشکیان خطاب به شولتس: ایران پاسخ به متجاوزان را حق خود می‌داند

رئیس جمهور ایران در گفت‌وگوی تلفنی با صدر اعظم آلمان اعلام کرد تهران هرگز تسلیم زورگویی و تجاوزگری نخواهد شد بلکه مطابق موازین بین‌المللی پاسخ به متجاوزان را حق خود می‌داند. 

میدل ایست نیوز: مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران امروز دوشنبه در پاسخ به تماس تلفنی اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان، با ضروری دانستن رفع موانع ارتقای روابط ایران و کشورهای اروپایی، افزود: جمهوری اسلامی ایران خواهان توسعه روابط با همه کشورهای اروپایی از جمله آلمان بر پایه دوستی، اعتمادسازی مشترک و احترام متقابل است.

بر اساس بیانیه پایگاه اطلاع رسانی دولت ایران، پزشکیان حفظ و ارتقای صلح، ثبات و امنیت منطقه‌ای و جهانی را از جمله سیاست‌های محوری جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: در شرایطی که  رژیم صهیونیستی با زیر پا گذاشتن همه معاهدات و قوانین بین‌المللی ضمن استمرار جنایت و نسل‌کشی در غزه، به اقدامات تروریستی در دیگر کشورها مبادرت و امنیت منطقه و صلح جهانی را با چالش و بحران جدی مواجه کرده، انتظار مردم جهان از کشورهای اروپایی بویژه آلمان، نقش آفرینی موثر در راستای پایان دادن به نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه به جای حمایت و پشتیبانی از این رژیم است.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره خود را موظف به تبعیت از قوانین و مقررات بین‌المللی دانسته است، تصریح کرد‌: ایران ضمن استقبال از توسعه تعاملات با همه کشورها و تاکید بر حل مشکلات از طریق مذاکره،‌ هرگز تسلیم فشار، تحریم، زورگویی و تجاوزگری نخواهد شد بلکه مطابق موازین بین‌المللی پاسخ به متجاوزان را حق خود می‌داند.

شولتس نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تبریک انتخاب پزشکیان به عنوان رئیس جمهور ملت ایران و تقدیر از مواضع ارزشمند وی، بر آمادگی و علاقمندی کشورش برای ارتقای روابط با ایران در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

وی همچنین برقراری صلح و امنیت در منطقه را از اولویت‌های رویکرد آلمان نسبت به غرب آسیا و جهان عنوان و بر ضرورت توقف فوری جنگ و خشونت در غزه و برقراری آتش‌بس در این منطقه تاکید کرد.

منبع
پایگاه اطلاع رسانی دولت ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا