سیاسی

امریکا: توافق درباره آتش‌بس در غزه امکان‌پذیر است

وزارت خارجه امریکا با تاکید بر پایبندی واشنگتن به حمایت از رژیم صهیونیستی و ایجاد توانایی‌های نظامی در منطقه در این راستا، تصریح کرد: توافق درباره آتش بس در غزه امکان‌پذیر است.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه امریکا اعلام کرد: ما می‌کوشیم از طریق دیپلماسی، از تشدید تنش در خاورمیانه جلوگیری کنیم.

به گزارش الجزیره، این وزارتخانه ضمن تاکید بر پایبندی واشنگتن به حمایت از رژیم صهیونیستی در دفاع از خود و ایجاد توانایی های نظامی قوی در منطقه در این راستا، تصریح کرد: ما معتقدیم توافق درباره آتش بس در غزه امکان پذیر است و برای تحقق این امر، به تلاش خود ادامه می دهیم.

وزارت خارجه امریکا ضمن اعلام تداوم تاکید واشنگتن به رژیم صهیونیستی در خصوص ضرورت کاهش شمار تلفات غیر نظامیان افزود: ما به همکاری با مصر و قطر ادامه خواهیم داد تا به حماس تاکید کنیم، مسئولیت موافقت با آتش بس بر عهده این جنبش است.

این وزارتخانه ضمن ابراز نگرانی عمیق نسبت به «حادثه هولناک در غزه در هفته گذشته» که منجر به شهادت چندین فلسطینی شده بود، بیان کرد: حماس سابقه طولانی ای در استفاده از تاسیسات غیرنظامی و مخفی شدن در آنها دارد اما این مساله، مسئولیت اسرائیل را در این حادثه نفی نمی کند.

وزارت خارجه امریکا ضمن آنکه «هر گونه تلاش از جانب تروریست ها برای مخفی شدن میان غیرنظامیان در غزه» را محکوم کرد، اذعان داشت: اسرائیل نشان داد که افراد مسلح حماس از زیر ساخت های غیر نظامی برای مخفی شدن استفاده می کنند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا