سیاسی

بیش از 2 هزار کیلومتر از اراضی عراق و اقلیم کردستان حاوی مین است

اداره خنثی سازی مین در وزارت محیط زیست عراق با اشاره به پاکسازی مین های کار گذاشته در بیش از 4500 متر مربع از اراضی این کشور از سال 2003 تا کنون، تصریح کرد هنوز هم بیش از دو هزار کیلومتر از اراضی عراق و اقلیم کردستان حاوی مین است.

میدل ایست نیوز: اداره خنثی سازی مین در وزارت محیط زیست عراق با اشاره به پاکسازی مین های کار گذاشته در بیش از 4500 متر مربع از اراضی از این کشور از سال 2003 تا کنون، تصریح کرد هنوز هم بیش از دو هزار کیلومتر از اراضی عراق و اقلیم کردستان حاوی مین است.

به گزارش رووداو، مصطفی حمید، مدیر رسانه‌ای اداره خنثی سازی مین(مین زادیی) در وزارت محیط زیست عراق اعلام کرد روند پاکسازی اراضی عراق از مین‌ ها بر اساس راهبرد مشترک برای سالهای 2023-2028 که با همکاری سازمان کل امور مین زدایی اقلیم کردستان ادامه دارد و این امر نشان می دهد دستگاه های اجرایی دو طرف با شدت و حدت و در مقیاس وسیع تری نسبت به گذشته به فعالیت های خود در این زمینه مشغول هستند.

وی تصریح کرد: تیم های خنثی سازی مین توانسته اند از سال ۲۰۰۳ تا کنون، از 6600 کیلومتر مربع از اراضی مین گذاری شده در عراق و اقلیم کردستان، 4540 کیلومتر مربع مین را پاکسازی کنند اما هنوز حدود 2060 کیلومتر مربع از اراضی حاوی مین است و پاکسازی نشده اند.

مصطفی حمید خاطر نشان کرد: تیم های خنثی سازی مین، اکنون در تلاش هستند بین 400 تا 450 کیلومتر مربع دیگر از اراضی مین گذاری شده در استان های مختلف را پاکسازی کنند.

وی افزود: بیشترین اراضی مین گذاری شده متعلق به استان های بصره، دیالی، بابل و الانبار است ضمن آنکه در استان المثنی نیز مقادیر زیادی مین عمل نکرده وجود دارد.

گفتنی است بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده در عراق، از سال 2003 تاکنون بیش از 30 هزار نفر بر اثر انفجار مین یا دیگر مواد منفجره در عراق جان باخته یا زخمی شده اند.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا