خبر اولسیاسی

السنوار چگونه جنبش حماس را از تونل‌های غزه رهبری می‌کند؟

رئیس جدید دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تحت تدابیر امنیتی و ظرافت و شگردهای خاصی این جنبش را از زیر زمین و از داخل تونل‌های نوار غزه رهبری می‌کند.

میدل ایست نیوز: یحیی السنوار در حالی از جانب حماس به عنوان رئیس دفتر سیاسی این جنبش انتخاب شده است که پرسش های زیادی در خصوص اینکه او واقعاً جنبش حماس را چگونه از زیر زمین و تونل ها رهبری و هدایت می کند وجود دارد، چرا که اسرائیل در به در دنبال السنوار به عنوان معمار و طراح عملیات طوفان الاقصی است.

به گزارش الشرق الاوسط، در همین ارتباط، برخی از منابع داخلی حماس اعلام کردند تنها افراد مورد اعتماد و وثوق از مکان السنوار اطلاع دارند و در صورت لزوم و هنگام ضرورت بین او و بقیه مقامات ارتباط برقرار می کنند.

از سوی دیگر یک منبع ارشد فاش کرد پس از فراهم شدن یک وضعیت امنیتی خاص، یحیی السنوار می تواند مکالمات تلفنی داشته باشد در حالیکه این مساله به زمانی طولانی نیاز دارد.

این منبع خاطر نشان کرد: السنوار در بسیاری از جاها و مقاطع حساس حضور دارد و هر دو هفته یک‌بار و گاهی ماهی یک‌بار دستورالعمل‌ها را به مسئولان جنبش منتقل می کند.

وی خاطر نشان کرد: اطلاعات لازم به صورت دست‌نویس و گاهی به صورت چاپ شده و با امضای او تحویل دیگر مقامات داده می‌شود، اما هیچ‌کس از شیوه نقل و انتقال آنها مطلع نیست.

این منابع احتمال می دهند نامه ها به شکل دستی به صورت کاملا سرّی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا