سیاسی

«اف بی آی» درباره ادعای ایفای نقش ایران در هک کارزارهای انتخاباتی امریکا تحقیق می‌کند

دفتر تحقیقات فدرال امریکا اعلام کرد ادعاهای هک شدن اسناد حساس کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات امریکا توسط ایران را بررسی خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: بر اساس بیانیه‌های منتشر شده از سوی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، یکی از وب‌گاه‌های اینترنتی کارزار انتخاباتی این نامزد جمهوریخواهان هک شده، در حالی که انگشت اتهام در این ماجرا به سمت ایران نشانه گرفته شده است.

به گزارش الجزیره، در همین ارتباط دو منبع که هویت آنها فاش نشده است، ادعا کردند کارزار انتخاباتی بایدن – هریس نیز در حمله سایبری مشکوک ایران مورد هدف قرار گرفته است که سازمان اطلاعات داخلی و امنیتی امریکا«اف بی آی» تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده است.

این منبع افزود: حداقل سه کارمند کارزار انتخاباتی بایدن- هریس با ایمیل های ناشناس(فیشینگ) هدف قرار گرفتند، اما بازرسان هیچ مدرکی دال بر موفقیت آمیز بودن این عملیات هک به دست نیاورده اند.

این منبع خاطر نشان کرد اف‌بی‌آی تحقیق در مورد حمله سایبری ژوئن گذشته را آغاز کرده است در حالیکه مقامات اطلاعاتی معتقدند ایران پشت این تلاش‌ها بوده است.

در حالی که کارزار انتخاباتی ترامپ شواهد خاصی مبنی بر ارتباط این هک با ایران ارائه نکرد، این اتهامات همزمان با گزارشی مطرح شد که مایکروسافت مبنی بر تلاش عوامل خارجی برای مداخله در انتخابات 2024 امریکا منتشر کرد.

تارنمای خبری پلیتیکو ادعا کرده بود شروع به دریافت ایمیل هایی از یک حساب ناشناس کرده که حاوی اسنادی از عملیات داخلی کارزار انتخاباتی ترامپ است.

ستاد انتخاباتی ترامپ به گزارش محققان مایکروسافت اشاره کرد که ادعا کرده بود هکرهای مرتبط با ایران در ماه ژوئن سعی کرده اند به حساب یک «مقام عالی رتبه» در رقابت های ریاست جمهوری امریکا نفوذ کنند در حالیکه این گزارش جزئیات بیشتری در مورد هویت این مقام ارائه نکرد.

گفتنی است نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در پاسخ به سوالات در خصوص گزارشی از مایکروسافت در مورد دخالت ایران در انتخابات امریکا از طریق حملات سایبری تصریح کرد: ایران قربانی عملیات تهاجمی سایبری مختلفی علیه زیرساخت‌ها، مراکز خدمات عمومی و صنایع کشور بوده است. قدرت سایبری ایران دفاعی و متناسب با تهدیداتی است که با آن مواجه می‌شود و ایران هدف و یا برنامه‌ای برای تهاجم سایبری ندارد و موضوع انتخابات امریکا مساله داخلی این کشور است، و ایران دخالتی در آن ندارد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا