سیاسی

بیانیه دفتر نخست وزیری عراق درباره گفت‌وگوی تلفنی السودانی و بلینکن

دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد که نخست وزیر این کشور و وزیر خارجه امریکا، تلفنی درباره، تحولات غزه و تنش در منطقه و همچنین حضور ائتلاف بین المللی در عراق گفت وگو کردند.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، نیمه شب گذشته (دوشنبه) تماسی تلفنی از سوی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا دریافت کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، دو طرف درباره تحولات اوضاع در منطقه و تلاش ها برای حمایت از ثبات منطقه ای و بین المللی رایزنی کردند.

السودانی مجددا بر موضع ثابت عراق نسبت به دلایل حقیقی بی ثباتی در منطقه ناشی از تداوم حملات به غزه و لزوم اقدام جامعه بین المللی و سازمان های بین المللی به نقش خود به صورت کامل برای توقف جنایت ها در حق ملت فلسطین و اجرای قوانین بین المللی ویژه مرتکبان جنایت های ضد بشری علیه متعرضان و توقف این وحشی گیری فاجعه بار علاوه بر جلوگیری از نقض حاکمیت کشورهای منطقه تاکید کرد.

نخست وزیر عراق بر پایبندی عراق به جلوگیری از هرگونه اقدام توجیه شده که منجر به اخلال در امنیت یا تعرض به مستشاران ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش که در عراق حضور دارند، شود، تاکید کرد.

السودانی بر تداوم ارتباط میان دو طرف برای پایان ماموریت ائتلاف بین المللی در عراق و انتقال به مرحله روابط دوجانبه در راستای تقویت امنیت و ثبات تاکید کرد.

از طرفی دیگر وزیر خارجه امریکا، تلاش های دیپلماتیک کنونی برای توقف تنش و پایبندی امریکا به تداوم رایزنی با عراق درخصوص مسائل منطقه و حمایت از روندهای تقویت روابط و همکاری میان دو کشور را بررسی کرد.

پیش از این ودانت پاتل معاون سخنگوی رسمی وزارت خارجه امریکا بیان کرد بلینکن دوشنبه با السودانی گفت‌وگو کرد و دو طرف به بررسی تلاش های دیپلماسی جاری در راستای تقویت ثبات منطقه و اهمیت اجتناب از تشدید تنش، پرداختند.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا