سیاسی

سفر منطقه‌ای بلینکن در میان اوج‌گیری تنش‌ها و اختلافات مقامات صهیونیست

همزمان با سفر احتمالی وزیر خارجه امریکا به منطقه، اختلاف میان مسئولان رژیم صهیونیستی در خصوص مذاکرات آتش بس و آزادی اسرا تشدید شده است.

میدل ایست نیوز: وبگاه اکسیوس اعلام کرد، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا عصر روز سه‌شنبه وارد خاورمیانه می‌شود و به قطر، مصر و فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد.

به گزارش الجزیره، در همین حال روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: وزیر خارجه امریکا عصر روز سه شنبه در قالب سفر منطقه‌ای خود به قطر و مصر خواهد رفت و سپس از آنجا عازم تل آویو خواهد شد.

اکسیوس به نقل از مقامات امریکایی و اسرائیلی نوشت: آنتونی بلینکن، جمعه گذشته یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل را در جریان سفر منطقه‌ای خود قرار داده و به وی گفته بود هدف از این سفر پیوستن به تلاش‌های آتش بس در غزه و جلوگیری از تشدید تنش ها است.

این منابع با اشاره به واکنش احتمالی ایران به ترور اسماعیل هنیه رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) توسط اسرائیل و همچنین ترور فواد شکر از فرماندهان حزب الله در ضاحیه جنوبی، افزودند: در صورت تشدید تنش‌ها در خاورمیانه در هفته جاری، احتمال سفر وزیر خارجه امریکا ممکن است کاهش یابد.

سفر بلینکن به منطقه در حالی قرار است انجام شود که مشاجره لفظی بین یوآو گالانت وزیر دفاع و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بالا گرفته است و بر اساس گزارش سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل، گالانت، روز دوشنبه در اظهارات قابل توجهی برای اولین بار اعتراف کرد اسرائیل مانع دستیابی به توافق تبادل اسرا است.

گالانت همچنین شعار پیروزی مطلق و بی چون چرایی را که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، مدام مطرح می کند، به سخره گرفت و آن را نوعی حرف‌های پوچ و نوعی وراجی قلمداد کرد.

دفتر نتانیاهو نیز با انتشار بیانیه ای به این موضوع پاسخ داد و گالانت را به اظهارات ضد اسرائیلی متهم کرد و دستورالعمل‌های روشن نتانیاهو را برای همه از جمله گالانت الزام آور دانست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا