سیاسی

قطر یورش مقامات و شهرک‌نشینان صهیونیستی به مسجد الاقصی را محکوم کرد

وزارت خارجه قطر یورش دو تن از وزرای رژیم صهیونیستی، اعضای کنست و شهرک‌نشینان صهیونیستی به صحن‌های مسجد الاقصی را محکوم کرد و این امر را نقض آشکار قانون بین‌المللی به شمار آورد.

میدل ایست نیوز: کشور قطر یورش دو وزیر دولت رژیم صهیونیستی، اعضای کنست و صدها شهرک‌نشین صهیونیستی به صحن های مسجد الاقصی و اعمال محدودیت در ورود نمازگزاران به آن را به شدت محکوم کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه قطر، دوحه این مساله را اقدامات تحریک آمیز و نشان دهنده نقض آشکار قانون بین المللی و  قیمومیت اردن بر امکان مقدس قدس اشغالی به شمار آورد.

وزارت خارجه قطر تاکید کرد تلاش های پرتکرار برای تضعیف جایگاه دینی و تاریخی مسجد الاقصی نه تنها تعرض به فلسطینی ها بلکه تعرض به میلیون ها مسلمان در سراسر جهان است.

این وزارتخانه نسبت به تاثیر این تجاوزات بر تلاش های جاری برای دستیابی به توافق بر سر آتش بس در نوار غزه هشدار داد و از جامعه جهانی خواستار اقدام فوری در راستای توقف این حملات شد.

وزارت خارجه قطر بار دیگر بر موضع ثابت دوحه در قبال عدالت مساله فلسطین و حقوق مشروع ملت برادر فلسطین از جمله حق انجام کامل و بدون محدودیت مراسم دینی و برپایی کشور مستقل بر اساس مرزبندی سال 1967 به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

گفتنی است، مهاجمان و در راس آنها ایتمار بن غفیر وزیر امنیت داخلی اسرائیل و اسحاق گلدکنوف، وزیر مسکن این رژیم، پرچم اسرائیل را تحت حمایت پلیس در داخل مسجد الاقصی به اهتزاز درآوردند و همزمان مانع ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجد الاقصی شدند.

در همین راستا وزارت خارجه مصر نیز در بیانیه ای، به شدت از هجوم و یورش دو وزیر اسرائیلی و تعدادی از اعضای کنست این رژیم به همراه صدها شهرک نشین و شمار زیادی از افراط گرایان اسرائیلی به صحن های مسجد الاقصی انتقاد کرد.

منبع
وزارت خارجه قطر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا