اجتماعی

کشف یک گنجینه باستانی با ارزش در مصر

وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر از کشف یک مکان و گنجینه بسیار قدیمی متعلق به سلسله بطلمیوسی آخرین خاندان حاکم بر مصر باستان در این کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر اعلام کرد 63 مقبره حاوی طلا و جواهرات را در منطقه دلتای این کشور کشف کرده که متعلق به سلسله بطلمیوسی است و کارشناسان در حال تلاش برای بازسازی و مرمت و ثبت آنها در فهرست طبقه‌بندی شده آثار باستانی هستند.

به گزارش العربی الجدید، در همین ارتباط، «نیوین العارف» سخنگوی وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر اعلام کرد: از این مکان آثاری شامل قطعات طلا و جواهرات مربوط به دوره های بطلمیوسی و دوره متأخر مصر باستان یعنی آخرین دوره شکوفایی فرمانروایان بومی مصر، به دست آمده است و امکان دارد برخی از این آثار در یکی از موزه های کشور به نمایش گذاشته شود.

این وزارتخانه با انتشار بیانیه ای اعلام کرده بود: یک هیئت باستان شناسی مصری وابسته به شورای عالی آثار باستانی مقبره های خشتی را در گورستان «تل‌الدیر» در شهر دمیاط در مرکز این استان کشف کرد که از جمله دیگر قطعات کشف شده می توان به مجسمه ها، طلسم های تدفین و یک ظرف سفالی حاوی سکه های برنزی متعلق به سلسله بطلمیوسی اشاره کرد.

مقامات مصری آثار دوران بطلمیوس را برای نخستین بار در سال 2018 با عرضه حدود 300 اثر در موزه مصر در قاهره به نمایش گذاشتند.

گفتنی است سلسله بطلمیوسی آخرین سلسله ای بود که قبل از تبدیل شدن مصر به بخشی از امپراتوری روم بر این کشور حکومت کرد. این سلسله در سال 305 قبل از میلاد پس از حمله اسکندر مقدونی به مصر در سال 332 قبل از میلاد تأسیس شد.

منبع
العربی الجدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا