سیاسی

مصر یورش وزرای رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینیان به مسجد الاقصی را محکوم کرد

وزارت امور خارجه مصر با انتشار بیانیه‌ای یورش دو وزیر صهیونیست به مسجد الاقصی را به همراه تعدادی از نمایندگان کنست و شهرک نشینان افراطی صهیونیست محکوم کرد.

میدل ایست نیوز:  وزارت خارجه مصر با انتشار بیانیه ای به شدت از هجوم و یورش دو وزیر اسرائیلی و تعدادی از اعضای کنست این رژیم به همراه صدها شهرک نشین و شمار زیادی از افراط گرایان اسرائیلی به صحن های مسجد الاقصی انتقاد کرد.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت خارجه مصر تاکید کرد: این اقدامات و رفتارهای غیر مسئولانه و تحریک آمیز، نقض قوانین بین المللی و وضعیت تاریخی و حقوقی موجود در قدس شریف به شمار می رود و تکرار این گونه اقدامات نشان از  اجرای یک سیاست روشمند برای تغییر واقعیت های میدانی است و باید چنین اقداماتی به شکلی فوری متوقف شوند و این رژیم متعهد به حفظ وضعیت حقوقی موجود در قدس باشد.

در همین حال، مصر بر لزوم ایفای نقش فعال جامعه بین المللی در مقابله با این تخلفات و نقض ها  تاکید کرد و هدف از اینگونه اقدامات را برانگیختن احساسات و به شکست کشاندن تلاش‌ها برای دستیابی به آتش بس در غزه  دانست.

وزارت خارجه مصر بر التزام و پایبندی این کشور به جست‌وجوی راه‌ حلی عادلانه، پایدار و جامع برای مسئله فلسطین به گونه ای که ضامن تشکیل کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 4 ژوئن 1967 به پایتختی شرق قدس و احیای کامل حقوق مشروع و غیرقابل تصرف ملت فلسطین باشد، تاکید کرد.

گفتنی است، مهاجمان و در راس آنها ایتمار بن غفیر وزیر امنیت داخلی اسرائیل و اسحاق گلدکنوف، وزیر مسکن این رژیم، پرچم اسرائیل را تحت حمایت پلیس در داخل مسجد الاقصی به اهتزاز درآوردند و همزمان مانع ورود نماز گزاران فلسطینی به مسجد الاقصی شدند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا