خبر اولسیاسی

حماس: تا تضمین دریافت نکنیم در هیچ مذاکره‌ای شرکت نخواهیم کرد

مقامات حماس اعلام کرده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی به شروط توافقنامه دوم ژوئیه درباره آتش‌بس پایبندی کامل نشان ندهد، در هیچگونه مذاکره‌ای چه در دوحه و چه در قاهره شرکت نخواهند کرد.

میدل ایست نیوز: مقامات حماس اعلام کرده اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی به شروط توافقنامه دوم ژوئیه درباره آتش بس پایبندی کامل نشان ندهد، در هیچگونه مذاکره ای چه در دوحه و چه در قاهره شرکت نخواهند کرد.

به گزارش العربی الجدید، سهیل الهندی از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد: این جنبش تصمیم گرفته است فردا پنجشنبه در هیچ مذاکره ای چه در دوحه و چه در قاهره شرکت نکند.

وی افزود: جنبش حماس خواهان تعهد آشکار رژیم اشغالگر به بندهای توافق 2 ژوئیه گذشته است که به طور شفاف از سوی میانجی ها مشخص شده است و اگر این اتفاق بیفتد، جنبش آماده ورود به سازوکارهای اجرای توافق است.

پیشتر نیز منابع حماس به نقل از یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی جدید حماس اعلام کرده بودند این جنبش تا زمانی که تضمینی برای اجرای آنچه قبلاً بر سر آن توافق شده بود و نتانیاهو مانع آن شد، دریافت نکند در مذاکرات شرکت نخواهد کرد.

در همین حال احمد عبدالهادی، نماینده جنبش حماس در لبنان  نیز در گفتگو با شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» تصریح کرد: هیچ هیاتی به نمایندگی از این جنبش در تلاش ها برای ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس با اسرائیل در روز پنجشنبه شرکت نخواهد کرد.

به گزارش الشرق الاوسط، عبدالهادی با اشاره به اینکه حماس تضمینی دریافت نکرده است که اسرائیل متعهد به مذاکره بر اساس سازوکار پیشنهاد قبلی در تاریخ 2 ژوئیه باشد، تصریح کرد: ما مخالف مفهوم مذاکره نیستیم و در دوره های قبل نیز انعطاف پذیری خود را نشان داده ایم.

وی با اشاره به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در محل اقامتش در تهران، افزود: اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و دولتش این پیشنهاد را رد و شروط جدیدی تعیین و رئیس جنبش ما را ترور کردند.

عبدالهادی افزود: بنابراین ما در مذاکرات پانزدهم آگوست شرکت نخواهیم کرد و به نقطه و مربع اول باز خواهیم گشت.

عبدالهادی تاکید کرد: ما برای دستیابی به توافق جدی هستیم، زیرا این وظیفه ما در قبال مردم خویش است که جلوی کشتار، جنگ و گرسنگی را که اشغالگران تحمیل کرده اند، بگیریم.

در همین حال یک دیپلمات آشنا به مذاکرات گفت: حماس اعلام کرده است در صورتی که اسرائیل پاسخی جدی ارائه دهد، پس از مذاکرات روز پنجشنبه در قطر آماده دیدار با میانجی گران خواهد بود.

گفتنی است از روز گذشته اخبار ضد و نقیضی درباره مشارکت یا عدم مشارکت نمایندگان حماس در مذاکرات آتش بس روی خروجی خبرگزاری های مختلف قرار گرفته است.

از طريق
العربی الجدید
منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا