سیاسی

رایزنی عبدالعاطی با وزرای خارجه امارات، عربستان و ترکیه درباره بحران سودان

وزیر خارجه مصر با همتایان اماراتی، عربستانی و ترکیه‌ای خود درباره بحران سودان و مهار تنش منطقه‌ای، جلوگیری از خارج شدن اوضاع از کنترل، گفت‌وگو کرد.

میدل ایست نیوز: احمد ابوزید سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر خبر داد بدر عبدالعاطی وزیر خارجه این کشور با همتایان اماراتی، عربستانی و ترکیه ای خود درباره بحران سودان رایزنی کرد.

به گزارش روسیا الیوم، بنا بر اعلام ابوزید این گفت‌وگوها بر راه های هماهنگی و تشدید تلاش ها در راستای مهار تنش منطقه ای جاری و جلوگیری از خارج شدن اوضاع از کنترل متمرکز بوده است.

وی تصریح کرد عبدالعاطی با همتایان خود همچنین درباره اوضاع سودان و تلاش های میانجیگری منطقه ای و بین المللی جاری با هدف دستیابی به آتش بس و تلاش برای ورود کمک های بشردوستانه به این کشور گفت‌وگو کرد.

تحولات در منطقه شاخ افریقا، تلاش ها برای توقف جنگ دائر در نوار غزه، دستیابی به توافقی که امکان آتش بس، تبادل اسیران و بازداشت شدگان و ورود کمک های بشردوستانه برای رسیدگی به اوضاع انسانی فاجعه بار در نوار غزه را فراهم می کند، دیگر محور رایزنی وزیر خارجه مصر با وزرای خارجه امارات، عربستان و ترکیه بوده است.

پیشتر منابع دیپلماتیک ترکیه خبر دادند هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه با همتایان قطری و مصری خود درباره یورش شهرک‌نشینان صهیونیستی به مسجد الاقصی و اوضاع منطقه تلفنی گفت‌وگو کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا