خبر اولسیاسی

نشست بی‌نتیجه شورای امنیت درباره جنایات رژیم صهیونیستی

نشست شب گذشته شورای امنیت درباره کشتار رژیم صهیونیستی در مدرسه التابعین در نوار غزه بدون نتیجه و تنها با هشدار درباره وقوع فجایع بیشتر در این منطقه، به کار خود پایان داد.

میدل ایست نیوز: شورای امنیت سازمان ملل متحد شب گذشته در حالی بنا به درخواست الجزایر برای بررسی کشتار مدرسه التابعین در محله الدرج در نوار غزه به دست نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی جلسه اضطراری برگزار کرد که نماینده امریکا، اقدامات رژیم صهیونیستی را در قالب دفاع از خود دانست.

به گزارش الجزیره، در این جلسه، «لیزا دوتون»، مدیر بخش دارایی دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد خواستار اعمال فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی برای جلوگیری از وقوع فجایعی مانند بمباران مدرسه التابعین شد و درباره سوق یافتن اوضاع نوار غزه به سمت و سوی فاجعه ای بزرگتر هشدار داد.

در همین حال «عمار بن جامع» نماینده الجزایر در سازمان ملل نیز از ناتوانی شورای امنیت در توقف کشتارهای اسرائیل در نوار غزه انتقاد و نشست های این شورا را برای رسیدگی به این موضوع پوچ و بی نتیجه توصیف کرد.

ریاض منصور نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل متحد نیز طی سخنانی در این نشست تصریح کرد: هر بار که جهان برای آتش‌بس فشار می‌آورد، اسرائیل با کشتار پاسخ می دهد. این تصادفی نیست که هر بار جهان برای آتش‌بس فشار می‌آورد، اسرائیل با انجام یک قتل عام به مانند آنچه در مدرسه التابعین رخ داد، پاسخ می‌دهد و در واقع این پیامی زشت‌تر و وحشیانه‌تر از قبل دارد مبنی بر اینکه اسرائیل هرگز متوقف نخواهد شد.

«لیندا توماس-گرینفیلد » نماینده امریکا در سازمان ملل نیز در سخنانی ضمن دفاع از رژیم صهیونیستی برای پیگرد اعضای جنبش حماس و پاسخ دادن به تهدیدها، از رژیم تل آویو درخواست کرد تدابیری را برای محدود کردن آسیب به غیرنظامیان اتخاذ کند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا