سیاسی

سایه جنگ بر سر منطقه همزمان با تلاش‌ها و مسابقه دیپلماسی

تنش‌های فزاینده و تلاش‌ها و مسابقه دیپلماتیک برای فرو نشاندن التهاب در منطقه در حالی ادامه دارد که چند پایتخت بیش از دیگران در حالت بیم و امید به سر می‌برند.

میدل ایست نیوز: در سایه رقابت میان تلاش‌های دیپلماتیک و تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه، تل آویو، دمشق، بیروت و امان پایتخت‌های اسرائیل، سوریه، لبنان و اردن در انتظار حملات احتمالی ایران به فلسطین اشغالی سر می‌برند.

به گزارش الشرق الاوسط، در تل آویو، اگرچه بعید می‌دانند پاسخ ایران به جنگ منجر شود، اما وضعیت آماده باش در سطح بالایی قرار دارد و گزینه‌های تهاجمی نیز در دستور کار قرار گرفته‌اند.

این منبع نوشت از سوی دیگر در امان پایتخت اردن نیز، تدابیری اتخاذ شده است تا در هر گونه رویارویی احتمالی میان اسرائیل و ایران، حریم هوایی این کشور نقض نشود.

در مورد لبنان نیز زندگی شهروندان این کشور تحت تاثیر احتمال پاسخ ایران و مشارکت حزب‌الله در این حملات قرار دارد و مردم برای تامین مواد اساسی خود تلاش و تقلا می‌کنند ضمن آنکه تعداد زیادی از اتباع خارجی بنا به درخواست‌های سفارتخانه‌های خود لبنان را ترک کرده‌اند.

الشرق الاوسط نوشت: در دمشق پایتخت سوریه نیز، رسانه‌های رسمی تلاش می‌کنند از تحلیل عواقب و پیامدهای واکنش ایران خودداری کنند اگرچه احتمالات زیادی وجود دارد که فضای سوریه به عنوان نقطه شروع برای پاسخ احتمالی مورد استفاده قرار گیرد.

در بغداد نیز این باور وجود دارد که اگر ایران و بازوی‌های این کشور بخواهند به اسرائیل پاسخ دهند، عراق یکی از نگران‌ترین کشورهای منطقه خواهد بود چرا که آسمان و زمین آن ممکن است نخستین و شاید تنها محل عبور موشک‌های ایرانی باشند.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا