اقتصادی

امضای توافقنامه راهبردی بورس عراق با یک شرکت مصری

بازار بورس عراق به منظور توسعه بخش مالی و دستیابی به رشد پایدار و نوسازی ساز و کار تجاری خود با یک شرکت مصری توافقنامه راهبردی امضا کرد.

میدل ایست نیوز: سازمان بورس عراق روز چهارشنبه از امضای توافقنامه راهبردی با یک شرکت مصری به منظور نوسازی سازوکارهای تجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، بازار بورس عراق تحت نظارت کمیسیون اوراق بهادار این کشور در گامی با هدف توسعه و بهبود فضای سرمایه گذاری در این کشور پس از  گفت‌وگوهای فشرده 6 ماهه، با یک شرکت مصری برای انتشار اطلاعات به توافق دست یافت.

بازار بورس عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: این توافقنامه شامل صدور مجوز، استفاده و حفظ سیستم معاملات از راه دور برای سرمایه گذاران، مدیریت کارگذاری و مدیریت سبد سهام (خرید و فروش اوراق بهادار) برای سرمایه گذاران به  مدت پنج سال خواهد بود.

این منبع افزود: امضای این قرارداد نشان از جهش کیفی در توسعه بازار سهام عراق است ضمن آنکه این کشور متعهد به ارائه آخرین فناوری ها به سرمایه گذاران به منظور کمک به افزایش اعتماد و جذب سرمایه گذاری بیشتر در بازار عراق خواهد بود.

فیصل الهیمص، مدیر اجرایی بورس اوراق بهادار عراق نیز در این باره گفت: سامانه بورس اوراق بهادار مصر کارایی خود را طی پنج سال گذشته ثابت کرده و ما از تاثیر مثبت آن بر بازارها هیجان زده شده ایم و معتقدیم برداشتن این گام و امضای این توافقنامه با توجه به سیستم تجارت از راه دور، یک ارزش افزوده حیاتی برای تلاش های مربوط به توسعه زیرساخت های بازار و نشان از تعهد طرف‌های ذیربط به توسعه بخش مالی در عراق و دستیابی به رشد پایدار است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا