سیاسی

بلینکن: یورش به مسجد الاقصی موجب تشدید تنش در منطقه می‌شود

وزیر خارجه امریکا در واکنش به یورش صهیونیست‌های افراطی به مسجد الاقصی ضمن اعلام مخالفت واشنگتن با این امر گفت: این اقدام تحریک آمیز، موجب تشدید تنش در منطقه خواهد شد.

میدل ایست نیوز: آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا مخالفت خود را با یورش صهیونیست های افراطی از جمله دو تن از وزرای رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی اعلام کرد.

به گزارش آناتولی، بر اساس بیانیه وزارت خارجه امریکا، بلینکن گفت واشنگتن «به شدت با این حادثه که وضعیت حقوقی و تاریخی قدس را نادیده می گیرد، مخالف است».

وی تاکید کرد در زمانی که تلاش های دیپلماتیک بر دستیابی به توافق بر سر آتش بس و تبادل اسیران و فراهم کردن شرایط لازم برای ثبات منطقه ای متمرکز است، این اقدام تحریک آمیز، موجب تشدید تنش در منطقه خواهد شد.

گفتنی است، روز گذشته صدها تن از شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست در مراسمی که به عنوان سالگرد آتش‌سوزی و تخریب معبد (ادعایی) سلیمان معروف است به محوطه و برخی صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند.

مهاجمان و در راس آنها ایتمار بن غفیر وزیر امنیت داخلی اسرائیل و اسحاق گلدکنوف، وزیر مسکن این رژیم، پرچم اسرائیل را تحت حمایت پلیس در داخل مسجد الاقصی به اهتزاز درآوردند و همزمان مانع ورود نماز گزاران فلسطینی به مسجد الاقصی شدند.

از سال 2003 با وجود اعتراضات مکرر اداره اوقاف اسلامی قدس، پلیس رژیم صهیونیستی به شهرک نشینان اجازه یورش به مسجد الاقصی را داده است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا