خبر اولسیاسی

وزارت خارجه عراق: به جز مستشاران نظامی هیچ نیروی امریکایی در خاک کشور وجود ندارد

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای با بیان اینکه به جز مستشاران نظامی هیچ نیروی امریکایی در خاک کشور وجود ندارد، اعلام کرد که به دلیل تحولات اخیر، اعلام پایان ماموریت نظامی ائتلاف بین المللی به تعویق افتاد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای در پاسخ به اظهارات سخنگوی رسمی وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که هیچ نیروی امریکایی در عراق به جز مستشاران نظامی عضو ائتلاف بین المللی وجود ندارد.

براساس بیانیه وزارت خارجه عراق، در این بیانیه توضیح داده شده است که این مستشاران مشمول نتایج کمیته عالی نظامی هستند و دو طرف به سازوکارها و نتایج آن پایبند هستند.

وزارت خارجه عراق اشاره کرد که تمرکز کمیته عالی نظامی طی ماه های گذشته بر ارزیابی خطر داعش با هدف رسیدن به موعدی نهایی برای پایان ماموریت نظامی ائتلاف بین المللی بود تا بر این اساس حضور مستشاران ائتلاف بین المللی از هر کشوری در عراق پایان یابد.

وزارت خارجه عراق بیان کرد که در این مذاکرات، جزئیات ترتیب خروج نیروهای ائتلاف بین المللی نیز بررسی شد اما توافق بر سر جزئیات و موعد اعلام پایان حضور ائتلاف بین المللی و برخی مسائل لجستیکی دیگر صورت نگرفت.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است که دو طرف بسیار به اعلام این توافق نزدیک بودند اما به دلیل تحولات اخیر، اعلام پایان ماموریت نظامی ائتلاف بین المللی در عراق به تعویق افتاد.

وزارت خارجه عراق اعلام کرد که روابط دوجانبه با امریکا در همه زمینه ها از جمله روابط امنیتی، کاملا جدا از روند روابط با ائتلاف بین المللی است و این روابط پیش از ائتلاف بین المللی وجود داشته و پس از آن نیز ادامه خواهد داشت.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است که هیئت عراقی، آینده روابط امنیتی در زمینه های آموزش، تسلیحات و تامین سلاح و همکاری امنیتی در سایه قانون اساسی و در چارچوب توافق استراتژیک میان عراق و امریکا را بررسی کرده است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا