سیاسی

درخواست مصطفی از بریتانیا و فرانسه: کشور فلسطین را به رسمیت بشناسید

نخست وزیر فلسطین در دیدار وزرای خارجه بریتانیا و فرانسه ضمن رایزنی درباره تلاش‌ها برای توقف جنگ در نوار غزه، از لندن و پاریس خواستار شد تا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسند.

میدل ایست نیوز: محمد مصطفی نخست وزیر فلسطین و دیوید لامی وزیر خارجه بریتانیا و استفان سژورنی وزیر خارجه فرانسه در شهر رام الله در کرانه باختری دیدار و رایزنی کردند.

به گزارش آناتولی، مصطفی با لامی و سژورنی درباره تلاش ها در راستای توقف کشتار جمعی علیه ملت فلسطین در نوار غزه، تقویت تلاش های امدادی در این نوار و توقف تشدید تجاوزات ارتش و شهرک نشینان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری گفت‌وگو کرد.

وی ضمن آنکه از بریتانیا و فرانسه خواست تا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسند، تلاش ها و درخواست های مداوم دو کشور در راستای آتش بس فوری در نوار غزه و جلوگیری از تشدید تنش در تمام منطقه قدردانی کرد.

نخست وزیر فلسطین در ادامه گفت که دولتش برنامه هایی برای فعالیت در نوار غزه برای روز پس از جنگ و تلاش برای یکپارچگی نهادها در کرانه باختری و نوار غزه زیر سقف مقام و دولتی واحد، در اختیار دارد.

مصطفی بار دیگر درخواست خود از جامعه جهانی برای حمایت از تلاش های توقف تجاوزات به ملت فلسطین در نوار غزه و تلاش های دولت در بازسازی و یکپارچگی سرزمین های فلسطین در سایه کشور مستقل و پایان دادن به اشغالگری و به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط دیگر کشورها و عضویت کامل در سازمان ملل را تکرار کرد.

از طرفی دیگر وزرای خارجه بریتانیا و فرانسه دستیابی به آتش بس در نوار غزه و ورود کمک های بشردوستانه را ضروری دانستند و اعلام کردند توقف تشدید تنش در منطقه تنها گزینه است.

لامی و سژورنی در ادامه با تشدید تنش در کرانه باختری و تجاوزات تروریستی شهرک نشینان صهیونیستی به شهروندان فلسطینی و دارایی های آنها مخالفت و تاکید کردند که برپایی کشور مستقل حق مردم فلسطین است.

گفتنی است وزرای خارجه بریتانیا و فرانسه پیش از سفر به رام الله، با یسرائیل کاتس همتای صهیونیستی خود دیدار و رایزنی کردند.

کاتش در دیدار وزرای خارجه بریتانیا و فرانسه اعلام کرد در صورت حمله ایران، اسرائیل انتظار دارد که ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا، بریتانیا و فرانسه نه تنها در دفاع، بلکه در حمله به اهداف مهم ایران به ما بپیوندند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا