سیاسی

رایزنی السیسی و بایدن درباره تلاش‌ها برای بازگرداندن ثبات به منطقه

رؤسای جمهور مصر و امریکا در گفت‌وگوی تلفنی به بررسی روابط دو جانبه و تلاش‌ها برای بازگرداندن ثبات منطقه‌ای پرداختند.

میدل ایست نیوز: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و جو بایدن رئیس جمهور امریکا با یکدیگر درباره اوضاع منطقه و تلاش ها برای بازگرداندن ثبات منطقه ای گفت‌وگو کردند.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری مصر، احمد فهمی سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد السیسی و بایدن درباره نتایج این دور از مذاکرات دو روزه که در دوحه برای آتش بس فوری در نوار غزه و تبادل اسیران برگزار شد، رایزنی کردند و بر سر تداوم و تشدید تلاش های مشترک در روزهای پیش‌رو در راستای توافق در این زمینه توافق کردند.

رؤسای جمهور مصر و امریکا در ادامه، درباره وضعیت کلی منطقه رایزنی کردند به طوری که السیسی بر تداوم ارتباطات مصر با طرف های مختلف در منطقه در راستای درخواست برای عدم تشدید تنش و خویشتنداری و ضرورت احترام به حاکمیت کشورها و جلوگیری از کشیده شدن منطقه به دور باطل رویارویی و خشونت تاکید کرد.

بایدن نیز از این موضع قدردانی و بر میزان ارتباطات و هماهنگی مداوم و مشترک دو کشور که نشان دهنده عمق روابط راهبردی میان قاهره و واشنگتن است تاکید کرد.

فهمی افزود دو طرف همچنین به وضعیت سودان اشاره کردند و رئیس جمهور مصر بر موضع اصولی قاهره نسبت به بحران سودان و اهتمام کشورش به آتش بس فوری در این کشور تاکید کرد.

منبع
السیسی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا