سیاسی

آوارگی بیش از 110 هزار نفر از جنوب لبنان

سازمان ملل اعلام کرد از زمان آغاز تنش در مرزهای جنوبی لبنان میان رژیم صهیونیستی و حزب الله، بیش از 110 هزار نفر آواره شده‌اند.

میدل ایست نیوز: دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد با تداوم جنگ میان ارتش رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان، از 7 اکتبر سال گذشته بیش از 110 هزار نفر از جنوب لبنان آواره شدند.

به گزارش الحره، این دفتر ضمن اشاره به اینکه 35 درصد از این افراد کودکان هستند افزود گزارش ها حاکی از آن است حدود 150 هزار نفر همچنان در مناطق مرزی در جنوب لبنان حضور دارند.

بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت، از اکتبر 2023، 16 مورد حمله رژیم صهیونیستی به مراکز مراقبت های بهداشتی گزارش شده و 21 تن از امدادگران توسط این رژیم کشته شدند. در نتیجه این حملات خسارت های زیادی به زیرساخت های آبی، برقی، ارتباطی و جاده ای در جنوب لبنان وارد شده است.

این دفتر افزود 23 درصد از ساکنان از نبود امنیت غذایی رنج می برند که این آمار در مارس سال جاری، 19 درصد بوده است.

بنا بر اعلام فرانس پرس، در نتیجه تبادل آتش بیش از 10 ماهه میان رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان، فرماندهان نظامی برجسته این حزب و چند صد تن از رزمندگان آن به شهادت رسیدند.

این منبع خاطر نشان کرد تنش در مرزها منجر به شهادت دست کم 570 لبنانی شده که 118 تن از این افراد غیرنظامی و 370 نفر دیگر از رزمندگان حزب الله بوده اند.

از طرفی دیگر مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند که از آغاز تنش در مرزهای لبنان، 22 نظامی و 26 غیر نظامی صهیونیست کشته شده اند.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا