سیاسی

سنتکام خبر داد:
انهدام یک فروند شهپاد انصارالله یمن در دریای سرخ

فرماندهی مرکزی امریکا اعلام کرد نیروهای سنتکام توانستند در 24 ساعت گذشته یک فروند شهپاد متعلق به انصارالله یمن را در دریای سرخ منهدم کنند.

میدل ایست نیوز: فرماندهی مرزکی امریکا (سنتکام)، از انهدام یک فروند شهپاد انصارالله در دریای سرخ خبر داد.

به گزارش الحره، سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس نوشت در 24 ساعت گذشته نیروهای فرماندهی مرکزی امریکا شهپاد انصارالله یمن را در دریای سرخ منهدم کردند.

فرماندهی مرکزی امریکا در ادامه این شهپاد را تهدیدی قریب الوقوع و قطعی برای نیروهای امریکایی و ائتلاف بین المللی و کشتی های تجاری منطقه به شمار آورد.

سنتکام در ادامه بیان کرد تصمیم انهدام شهپاد در راستای حمایت از آزادی دریانوردی و ایمنتر کردن آب های بین المللی، کشتی های امریکایی و وابسته به ائتلاف بین المللی و کشتی های تجاری اتخاذ شده است.

گفتنی است در روز گذشته نیروهای فرماندهی مرکزی امریکا توانستند ایستگاه کنترل زمینی انصارالله یمن را در مناطق تحت کنترل این گروه منهدم کنند.

از نوامبر گذشته، انصارالله ده‌ها حمله موشکی و پهپادی به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و دریای عرب را در حمایت از فلسطینیان نوار غزه انجام داده‌است. بر اساس ادعای انصارالله، این کشتی‌ها با رژیم صهیونیستی مرتبط و یا راهی بنادر آن هستند.

واشنگتن، رهبری یک ائتلاف دریایی بین‌المللی را با هدف «حفاظت» از ناوبری دریایی در این منطقه استراتژیک، که 12 درصد تجارت جهانی از آن می‌گذرد، در دست دارد.

نیروهای امریکایی و بریتانیایی از 12 ژانویه، حملات خود را به مواضع انصار الله در یمن آغاز کردند.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا