خبر اولسیاسی

دستورات ویژه نخست وزیر عراق برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی

نخست وزیر عراق همزمان با پیش‌بینی حضور بیش از 23 میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی، از اتاق عملیات وزارت کشور عراق بازدید و دستوراتی را خطاب به این وزارتخانه و نهادهای ذیربط صادر کرد.

میدل ایست نیوز: دفتر رسانه ای نخست وزیر با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: محمد شیاع السودانی در بازدید از اتاق عملیات وزارت کشور و مشاهده مستقیم روند اجرای طرح امنیتی مراسم اربعین امام حسین (ع)، ریاست جلسه‌ امنیتی با حضور وزیر کشور و معاون فرماندهی عملیات مشترک، فرماندهان ارشد سازمان‌های مختلف امنیتی و تشکیلات نظامی بر عهده گرفت.

وی در این نشست در جریان گزارش های امنیتی جامع هر یک از پانزده استانی قرار گرفت که شاهد حرکت گسترده زائران برای مشارکت در پیاده روی اربعین به سمت شهر کربلای معلا هستند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، السودانی با تقدیر از زحمات نیروهای امنیتی که از اوایل محرم به شدت افزایش یافته است و همچنین افزایش تعداد زوار اربعین در مقایسه با سال گذشته و پیش بینی رسیدن این تعداد به بیش از 23 میلیون نفر از داخل و خارج از عراق، تصریح کرد: برگزاری بهتر مراسم اربعین، نیازمند تلاش مضاعف و بررسی میدانی جزئیات و ماموریت‌ها و وظایف محوله و فراهم آوردن نیازهای خدماتی زائران است.

وی از زحمات تمامی مرزبانان عراقی برای ورود آسان و راحت زائران عربی و خارجی که شمار آنها روزانه بیش از 140 هزار نفر برآورد شده است، تقدیر کرد.

نخست وزیر و فرمانده کل قوای عراق خطاب به همه مسئولان و افسران عراقی، خواستار حضور میدانی آنها در صحنه و جایگاه‌های مسئولیت پذیری شد و بر ضرورت جلوگیری از هرگونه نقض و تخلف هر چند ساده و بی اثر تاکید و از تلاش های سرویس های اطلاعاتی و انجام عملیات پیشگیرانه آنها و همچنین اجرای عملیات تهاجمی تقدیر کرد.

محمد شیاع السودانی در ادمه با اشاره به تشکیل کمیته تخصصی اربعین در سال گذشته و تدوین راهکارهای لازم برای روان سازی حرکت میلیونی زائران و فراهم آوردن نیازهای خدمات رسانی به میلیون ها نفر از زائران در طول صدها کیلومتر از مسیر پیاده روی اربعین، از زحمات موکب ها و شهروندان سخاوتمند عراقی که نهایت همکاری را با نهادهای امنیتی و خدماتی دارند، قدردانی کرد.

وی در ادامه بازدید خود از وزارت کشور، از مرکز اداره پاسخگویی و کنترل در ساختمان این وزارتخانه نیز که مسئولیت دریافت و یکسان سازی ارتباطات اضطراری، پاسخگویی و هدایت موارد مختلف امنیتی، شکایات و اطلاعیه ها را بر عهده دارد، بازدید و دستوراتی را خطاب به دستگاه های امنیتی و وزارتخانه صادر کرد.

نخست وزیر عراق همچنین با اشاره به ضرورت افزایش آگاهی نسبت به ارزش های امام حسین علیه السلام و تاکید بر وحدت ملی و احترام به قانون، پایبندی به اصول متعالی و مصون ماندن جامعه از هرگونه تهدید و آفات دستوراتی خطاب به متولیان برگزاری زیارت اربعین صادر کرد.

از جمله این دستورات ویژه، می توان به اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش تصادفات رانندگی و تامین امنیت زائرین، خدمات رسانی دستگاه‌های امنیتی به زائران با هدف تامین و حفظ امنیت مردم ‌و کنترل کامل میدانی، استفاده از نیروهای ویژه برای برخی کارهای روزانه اطلاعاتی، تامین تمامی نیازهای نظامی و تجهیزات مورد نیاز نیروهای امنیتی، کاهش تردد کاروان ها و موکب های مسئولین و هماهنگی بالا میان نیروهای دفاع مدنی اشاره کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا