سیاسی

مشاهده نخستین مورد ابتلا به فلج اطفال در غزه

وزارت بهداشت فلسطین همزمان با تداوم حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه و ایجاد بحران در بخش بهداشت و سلامت آن، از مشاهده نخستین مورد ابتلا به بیماری فلج اطفال توسط صندوق کودکان سازمان ملل «یونیسف» خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد بر اساس گزارش صندوق کودکان سازمان ملل متحد، اولین مورد از ابتلا به بیماری فلج اطفال در غزه در حالی به ثبت رسیده است که این منطقه به مدت 25 سال عاری از این ویروس بوده است.

به گزارش سی ان ان ، وزارت بهداشت فلسطین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: نخستین مورد از آلودگی به ویروس فلج اطفال را در یک کودک 10 ماهه در شهر دیر البلح مشاهده کرده که هیچ دوزی از واکسن فلج اطفال را دریافت نکرده است.

این وزارتخانه با اشاره به افزایش همکاری خود با یونیسف ظرف روزهای آینده برای واکسیناسیون کودکان زیر 10 سال در نوار غزه، اعلام کرد بنا به گفته مقامات یونیسف، این ویروس در نمونه های جمع آوری شده در ماه ژوئیه از خان یونس و دیرالبلح شناسایی شد.

وزارت بهداشت فلسطین با انتشار بیانیه ای هشدار داد: انجام پویش واکسیناسیون بدون راه‌حل ریشه‌ای برای مشکلات بهداشتی و انباشت زباله در میان چادرهای آوارگان، تامین آب آشامیدنی سالم و متوقف کردن تجاوزات اسرائیل امکانپذیر نخواهد بود.

این در حالی است که سازمان ملل خواستار آتش بس 7 روزه فوری در نوار غزه برای سازماندهی کمپین واکسیناسیون فلج اطفال و آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی، « اونروا»، یونیسف و سازمان بهداشت جهانی نیز توقف حملات در غزه را با هدف تسهیل و اجازه دادن به شروع فعالیت های کمپین واکسیناسیون فلج اطفال خواستار شده اند.

منبع
سی ان ان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا