سیاسی

بیانیه نشست سوئیس در باره پایان درگیری‌ها در سودان و ازسرگیری مذاکرات

نمایندگان کشورهای امارات، عربستان، مصر، امریکا، سوئیس، سازمان ملل و اتحادیه آفریقا با برگزاری نشستی در ژنو، خواستار بازگشایی گذرگاه‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به سودان شدند.

میدل ایست نیوز: کشورهای امارات، عربستان، مصر به همراه امریکا، سوئیس، سازمان ملل و اتحادیه آفریقا با انتشار بیانیه مشترکی خواستار پایان خشونت ها و از سرگیری مذاکرات در سودان شدند.

به گزارش البیان، کشورهای صادر کننده این بیانیه تاکید کردند هیات های بین‌المللی که برای مذاکرات سودان در سوئیس گرد هم آمده‌اند از تصمیم شورای حاکمیتی سودان برای باز کردن گذرگاه مرزی «أدری» از جمهوری چاد به شمال دارفور برای سه ماه آینده استقبال می‌کنند.

در این بیانیه تصریح شده است: ما همچنین از تعهد نیروهای پشتیبانی سریع برای همکاری با انتقال کمک ها به ویژه از طریق جاده حیاتی «الدبه» به دارفور و کردفان، و محافظت از کارکنان فعال در بخش های بشردوستانه استقبال می کنیم.

این بیانیه می افزاید: اتخاذ این تصمیمات سازنده هر دو طرف را قادر خواهد ساخت تا کمک‌های لازم را برای توقف گرسنگی و قحطی، حل مشکل ناامنی غذایی و پاسخگویی به نیازهای بسیار بزرگ بشردوستانه در دارفور و خارج از آن ارسال و هر یک از طرفین باید به شکلی فوری با شرکای خود در زمینه کمک ها و مسائل بشردوستانه ارتباط برقرار کنند و هماهنگی های لازم را به منظور دسترسی پایدار و بدون مانع به گذرگاه ها انجام دهند.

این بیانیه در پایان تصریح کرد: جامعه بین‌المللی و سازمان‌های بشردوستانه نیز باید از این فرصت برای انتقال کمک‌ها و نجات جان افراد، به ویژه گروه‌های آسیب پذیر استفاده کنند ضمن آنکه فعالیت ها و تلاش‌های هیئت های بین المللی در سوئیس نیز ادامه خواهد داشت.

منبع
البیان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا