اجتماعی

تردد نزدیک به 345 هزار زائر از مرز خسروی

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ایران اعلام کرد از اول تا دوازهم ماه صفر، 344 هزار و 996 نفر از زائران اربعین از پایانه مرزی خسروی راهی عراق شده یا به ایران بازگشته‌اند.

میدل ایست نیوز: مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ایران از تردد 344 هزار و 996 نفر از زائران اربعین از ابتدای ماه صفر تا پایان روز دوازدهم این ماه از پایانه مرزی خسروی به عراق خبر داد.

به گزارش ایرنا، حاجیان در حاشیه بازدید از مرز خسروی و بررسی روند تردد زائران افزود: از مجموع زائرانی که از ابتدای ماه صفر این مرز رسمی را برای تردد به کربلای معلی انتخاب کرده اند 74 هزار و 369 نفر از زوار طی 24 ساعت گذشته از این مرز از ایران خارج شده و یا به این کشور بازگشته اند.

وی اظهار کرد: از مجموع ترددهای روز گذشته زائران از مرز رسمی خسروی، 57 هزار و 257 زائر از ایران خارج شده و در همین مدت 17 هزار و 112 نفر وارد این کشور شده اند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ایران با اشاره به تسهیل در تردد و خروج زائران از مرز خسروی گفت: زائران بدون هیچ گونه معطلی و توقفی و در بازه زمانی کمتر از پنج ثانیه از گیت های گذرنامه عبور می کنند و تشریفات خروج آنها از کشور انجام می شود.

حاجیان با بیان اینکه همه امکانات لازم در پایانه مرزی خسروی برای پذیرایی از زائران فراهم است، افزود: همکاران ما در قسمت های مختلف آماده ارائه هرگونه خدمت به زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستند.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت مناسب پارکینگ های تعبیه شده در مرز خسروی، گفت: این پارکینگ ها همگی شماره گذاری شده و به دوربین های مدار بسته و امکانات حفاظتی مجهز هستند و زائران با خیالی آسوده می توانند خودروهای خود را در آن ها قرار دهند.

روز جمعه شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه ایران نیز گفت: از اول تا دهم ماه صفر و با شروع سفرهای اربعینی 180 هزار و 551 نفر از پایانه مرزی خسروی راهی عراق شده و یا به ایران بازگشته اند.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا