خبر اولسیاسی

پرواز پهپاد حزب الله بر فراز مقر اقامت نتانیاهو

انتشار گزارشی مبنی بر مشاهده یک پهپاد شناسایی بر فراز مقر اقامت نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بحث‌ها و گمانه‌زنی‌های زیادی را درباره نحوه پاسخ حزب الله به ترور یکی از فرماندهان ارشد خود به وجود آورده است.

میدل ایست نیوز: در زمانی که تل آویو منتظر پاسخ حزب الله به ترور فؤاد شکر از فرماندهان جهادی این حزب در ضاحیه جنوبی بیروت است و به فاصله دو روز پس از انتشار فیلم «عماد 4» از یک مرکز و شهر موشکی زیرزمینی، اکنون خبرهایی از پرواز پهپاد بر فراز مقر اقامت نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مخابره می شود.

به گزارش القدس العربی، روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» روز یکشنبه گزارش داد یک فروند پهپاد حزب الله برای عکسبرداری از منزل و مقر اقامت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در منطقه شهر قیساریا در فلسطین اشغالی به پرواز درآمده است، در حالیکه خبرها حکایت از آن دارد این پهپاد توسط رادار فولادی شناسایی شد، اما سیگنالی از آن در سایر سامانه‌های کنترلی دریافت نشد.

به گزارش الجزیره، روزنامه « اسرائیل هیوم» گزارش داد حزب‌الله لبنان به احتمال زیاد یک فروند پهپاد شناسایی را به منظور تصویربرداری از اقامتگاه شخصی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، بر فراز منطقه قیساریه به پرواز درآورده است.

این منبع نوشت: جنگنده های اسرائیلی به محض دریافت و انتشار این گزارش بر فراز منطقه مورد نظر به پرواز درآمدند، اما نتوانستند محل پرواز این پهپاد را مشخص کنند.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است مظنون شدن به یک پهپاد در مجاورت محل اقامات نتانیاهو در قیساریا به نظر می رسد یک هشدار نادرست بوده باشد.

گفتنی است پیشتر نیز حزب الله لبنان با به پرواز درآوردن پهپاد پیشرفته هدهد، توانسته بود از مراکز نظامی و برخی نقاط حساس امنیتی اقدام به عکس‌برداری و فیلم‌برداری کند بدون آنکه رادارهای اسرائیلی بتوانند آن را رصد کنند.

منبع
الجزیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا