سیاسی

بایدن: توافق در باره آتش‌بس در غزه همچنان امکان‌پذیر است

رئیس جمهور امریکا تاکید کرد دستیابی به توافق بر سر آتش‌بس در غزه همچنان امکان‌پذیر است و ما تسلیم نمی‌شویم.

میدل ایست نیوز: جو بایدن رئیس جمهور امریکا اعلام کرد توافق بر سر آتش بس در غزه میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس همچنان امکان‌پذیر است.

به گزارش روسیا الیوم، بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاران در پایگاه نظامی اندروز در نزدیکی واشنگتن تاکید کرد تلاش برای دستیابی به توافق «همچنان جاری است. ما تسلیم نمی‌شویم و این امر همچنان امکان‌پذیر است».

شامگاه یکشنبه جنبش حماس در بیانیه‌ای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مسئول شکست تلاش‌های میانجیگران و بر هم زدن دستیابی به توافق بر سر آتش بس در غزه دانست.

حماس تاکید کرد اصرار نتانیاهو بر تداوم اشغال تقاطع جاده «نتزاریم»، گذرگاه مرزی رفح و گذرگاه فیلادلفیا، وضع شروط جدید در پرونده تبادل اسیران و عقب‌نشینی از دیگر بندها، مانع تکمیل معامله تبادل اسیران می‌شود.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد نتانیاهو بر ماندن در محور فیلادلفیا و افزایش تعداد زندانیان زنده اصرار دارد.

شبکه 13 رژیم صهیونیستی اعلام کرد مذاکره‌کنندگان «اسرائیلی» از نخست وزیر خود خواستند تا برای دستیابی به توافق با حماس، انعطاف نشان دهد.

گفتنی است آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا در دور جدید از سفر خود به خاورمیانه برای گفت‌وگو درباره آتش بس در غزه، در شامگاه یکشنبه وارد تل آویو شد.

بلینکن در دیدار با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی گفت: «این، لحظه حساسی است. شاید بهترین و شاید آخرین فرصت برای بازگرداندن بازداشت‌شدگان به خانه‌هایشان، دستیابی به آتش‌بس و قرار دادن همه طرف‌ها در مسیری بهتر به سمت صلح و امنیت پایدار باشد».

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا